Opis jachtu
Cobra 33 to nowoczesny crusier – jacht turystyczno – regatowy, noszący cechy typowej, wygodnej jednostki turystycznej, lecz o wyraźnym sportowym zacięciu.
Udany jacht znanego konstruktora Andrzeja Skrzata – autora takich jednostek , jak seria Tang poczynając od Tanga 720,730,760,780 a kończąc na Tangach 30 i 33.
Cobra 33 zaliczana jest do grupy największych i najszybszych mazurskich jachtów żaglowych.
Prezentowana jednostka wyróżnia się dużym, ergonomicznym kokpitem, który bez trudu pomieści 9 osobową załogę w czasie żeglugi, na postoju bez problemu pozwoli przyjąć na pokładzie gości z zaprzyjaźnionego jachtu.
Projektując jacht i jego wyposażenie położono nacisk na zwiększenie bezpieczeństwa oraz wygody użytkowników. Wychodząc z założenia, że żeglarstwo nie jest tylko domeną ludzi młodych i sprawnych fizycznie, nie zapomniano o specyficznych potrzebach ludzi starszych oraz dzieci. Dla tej grupy pomyślano o składanej teleskopowej drabince dziobowej ułatwiającej wejście na jacht w przypadku cumowania dziobem. Również dla takich osób wyposażono zejściówkę (schodnię z pokładu do wnętrza jachtu) w handrelingi, oraz wiele praktycznych dodatków, o których zapomina większość firm czarterowych. Jako typowy przykład można podać specjalne miejsce do przechowywania elementów „ sztorcklapy”, blokady drzwi do kabin w pozycji otwartej. Stawianie masztu przestało być problemem po zainstalowaniu kabestanu elektrycznego.
Wnętrze jachtu mieści 3 zamykane kabiny sypialne dwuosobowe, 1 zamykaną kabinę sanitarną z WC chemicznym i umywalką oraz obszerną messę z dwoma kojami stałymi i jedną „dokładką”. W messie zainstalowany jest kambuz z kuchenką gazową dwupalnikową, zlewozmywakiem, lodówką elektryczną. Również w messie zainstalowano radio z głośnikami, oraz monitor TV. Kabiny sypialne wyposażone są w dużą ilość schowków, bakist i szafek na rzeczy osobiste załogi.
Wyposażenie jachtu
- Profesjonalny podwójny sztorm reling
- Kosz dziobowy, kosze rufowe
- ”Kaczy dziób” z wieszakiem kotwicy głównej (Delta 10kg)
- Drabinka dziobowa
- Drabinka rufowa kąpielowa
- Leasy Jack
- Sztywny sztag
- KABESTAN ELEKTRYCZNY do stawiania masztu i podnoszenia miecza
- Kabestany samoknagujące Harken
- Stopery fałowe potrójne szt. 2
- Panel sterowniczy z pulpitem przyrządów i zegarów silnikowych oraz manetką silnika
- Panel echosondy
- Panel intuicyjny dziobowego steru strumieniowego
- Lampy nawigacyjne pozwalające na żeglugę w nocy
- Koło sterowe (szturwał)
- Ławka sternika
- Prysznic kokpitowy
- Luki pokładowe otwierane szt 4
- Wywietrzniki pokładowe (kambuz,kabina WC)
- Brama podwójna do stawiania masztu ze zbloczem.
- Podświetlany stolik kokpitowy (na dwóch nogach)
- Bimini z dwuczęściowym tentem
- Szpryc buda ochraniające sektor zejściówki
- Wieszak na kotwicę rufową manewrową
- Wieszaki na bosak i wiosło pychowe
- Wieszaki na napoje
- Praktyczne organizery fałowe
- Flagsztok z banderką
- 2 kotwice 10kg główna + 8kg manewrowa
- 4 odbijacze
WNĘTRZE JACHTU
- Ogrzewanie typu Eberspacher z rozprowadzeniem ciepłego powietrza do kabin jachtu
- Kuchenka gazowa dwupalnikowa
- Instalacja wody pitnej kambuz + kabina sanitarna
- Wskaźnik poziomu wody w tanku
- Instalacja elektryczna – oświetlenie we wszystkich kabinach jachtu
- 4 akumulatory
- Gniazdo prądowe 230V
- Gniazdo prądowe 12 V
- Wskaźnik naładowania akumulatorów
- Tablica instalacji 12 V 8 obwodowa
- Podłoga laminowana
- Bojler z grzałką 230V w porcie – podczas rejsu silnik grzeje wodę
- Silnik diesel Yanmar 15 kM z elektrycznym rozruchem oraz alternatorem
- Kamizelki ratunkowe dla wszystkich członków załogi
- Pełne wyposażenie kambuza dla 9 osób
DANE TECHNICZNE
- Długość - 9,93 m
- Szerokość - 3,33 m
- Zanurzenie min/max - 0,45/1,70 m
- Max ilość koi - 9
- Kabiny sypialne - 3
- Wys. messa - 1,85 m
- Wys. masztu - 11,5
- Grot - 28 m2
- Fok - 20m2
- Silnik Diesel Yanmar 15 KM
Opłaty obligatoryjne (płatne przy zaokrętowaniu):
Sprzątanie końcowe - 100 zł