zwanymi w dalszej części Umowy razem: "Stronami", zaś każdy z osobna: "Stroną", o następującej treści:
§1 Przedmiot Umowy
Armator zobowiązuje się oddać Klientowi jacht _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ bez załogi, zwany dalej: "Jachtem" do używania przez czas określony, w zamian za umówione wynagrodzenie.
Armator oświadcza, że jest posiadaczem Jachtu i jest uprawniony do oddania go do używania na warunkach określonych Umową.
Przedmiotem Umowy jest czarter Jachtu. Armator nie oferuje żadnych usług związanych z podróżami, a w szczególności nie świadczy usług turystycznych. Klient samodzielnie organizuje swoją podróż i używa Jacht zgodnie z niniejszą Umową.
Armator oświadcza, że Jacht w chwili jego wydania Klientowi jest w pełni sprawy, zdatny do użytku, z kompletnym wyposażeniem żeglarskim i sprzętem ratunkowym i określa jego stan techniczny jako dobry.
§2 Okres i miejsce czarteru
Armator oświadcza, że zobowiązuje się wydać Klientowi Jacht w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w godz. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, to jest w pierwszym dniu czarteru Jachtu.
Klient zobowiązuje się zwrócić Jacht w _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w godz. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, to jest w ostatnim dniu czarteru.
Okres czarteru trwa od dnia wydania Jachtu do dnia jego zwrotu, zgodnie z ustępami powyżej.
Jacht zostanie wydany przez Armatora i zwrócony przez Klienta w porcie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _. Jacht może być eksploatowany wyłącznie w celach turystycznych/wypoczynkowych na akwenie Wielkich Jezior Mazurskich przy sile wiatru do 6º w skali Beauforta.
Wydanie Jachtu i jego zwrot zostaną potwierdzone pisemnym protokołem zatwierdzonym przez Strony. Protokół będzie zawierał również informacje o wyposażeniu.
§3 Rozliczenia między Stronami
Klient zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Armatora wynagrodzenia za czarter Jachtu w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ zgodnie z kwotą wskazaną przy rezerwacji Jachtu.
Klient w związku z rezerwacją Jachtu dokonuje przedpłaty w formie zadatku za pośrednictwem operatora płatności. Pozostałą część wynagrodzenia w kwocie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Klient zobowiązany jest zapłacić bezpośrednio Armatorowi najpóźniej w dniu wydania Jachtu.
Klient może zwrócić się do Armatora w celu wystawienia faktury.
Dla zabezpieczenia ewentualnych przyszłych roszczeń Armatora powstałych w związku z niniejszą Umową, w tym w szczególności w przypadku konieczności napraw i przywrócenia Jachtu do stanu pierwotnego, Klient zobowiązany jest do uiszczenia kaucji w dniu wydania Jachtu w wysokości -. Kaucja podlega zwrotowi w dniu zwrotu Jachtu, chyba że zostanie zaliczona na poczet ww. wymagalnych należności.
§4 Obowiązki Klienta
Klient przy odbiorze jachtu obowiązany jest okazać potwierdzenie rezerwacji oraz dokument potwierdzający tożsamość.
Klient zobowiązany jest posiadać dokument uprawniający do prowadzenia Jachtu, o ile jest wymagany (w tym wymagany w Ofercie Armatora) lub powierzyć obowiązki kapitana osobie posiadającej odpowiednie uprawnienia do prowadzenia jachtu. Powierzenie obowiązków Kapitana innej osobie nie zwalnia Klienta z odpowiedzialności za czarterowany jacht.
Klient zobowiązany jest przez okres trwania czarteru utrzymać Jacht w odpowiednim stanie, używać go zgodnie z jego właściwościami, przeznaczeniem i zasadami sztuki żeglarskiej.
Klient zobowiązany jest zwrócić Jacht czysty, z pełnym wyposażeniem i w stanie niepogorszonym, zgodnie z protokołem wydania Jachtu.
Bez pisemnej zgody Armatora, Klient nie może czynić zmian w zakresie dotyczącym Jachtu, w tym w jego wyposażeniu, konstrukcji.
Klient nie może oddać Jachtu w podnajem.
§5 Odpowiedzialność Klienta
Klient ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą wobec Armatora za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, w tym w szczególności za utratę, uszkodzenia Jachtu i jego wyposażenia. Armator oświadcza, że Jacht jest ubezpieczony w zakresie OC, NW i JACHT-CASCO, RZECZY OSOBISTE. Odpowiedzialność Klienta nie dotyczy szkód, które zostaną całkowicie pokryte przez ubezpieczyciela.
Klient ponosi odpowiedzialność cywilną za wyrządzone komukolwiek szkody na mieniu lub na osobie.
W przypadku wyrządzenia szkody lub jakiejkolwiek innej awarii powstałej w czasie czarteru, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Armatora i sporządzenia protokołu zdarzenia, który będzie stanowił podstawę do wystąpienia przez Armatora do ubezpieczyciela.
W przypadku odpowiedzialności Klienta za dane zdarzenie i jednocześnie w przypadku niepowiadomienia Armatora i niesporządzenia protokołu zdarzenia, zgodnie z ustępem powyżej, lub w każdym innym przypadku niemożności uzyskania całości lub części odszkodowania od ubezpieczyciela, Klient ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Ubezpieczenie posiadane przez Armatora może przewidywać dodatkowe warunki, takie jak na przykład udział własny. W takich sytuacjach ustęp powyżej znajduje odpowiednie zastosowanie i tym samym w przypadku odpowiedzialności Klienta za dane zdarzenie, będzie on ponosił odpowiedzialność co najmniej w zakresie udziału własnego. W takich sytuacjach wpłacona Kaucja zostaje w całości zaliczona na poczet udziału własnego w szkodzie.
§ 6 Czas trwania Umowy, rozwiązanie Umowy Czarteru (odwołanie rezerwacji)
Umowa zostaje zawarta na czas oznaczony, to jest czas wykonania przez Strony zobowiązań wynikających z Umowy.
W przypadku odstąpienia od Umowy przez Klienta, w tym rezygnacji z czarteru Jachtu, niezgodnie z niniejszą Umową, lub nie pojawienia się Klienta po odbiór jachtu w umówionym terminie zgodnie z potwierdzeniem rezerwacji, zadatek przepada, Armator uprawniony jest do zachowania zadatku.
W przypadku poważnych zdarzeń losowych na które Armator nie posiada wpływu, a wystąpią one przed datą rozpoczęcia Czarteru np.: zatonięcie jachtu, kradzież, spalenie się jachtu, awaria wykluczająca jacht z użytku; Armator zwróci zadatek Klientowi lub podstawi inny jacht zastępczy o równej lub wyższej klasie i wyposażeniu.
Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, co oznacza, że w przypadku odwołania rezerwacji przez Klienta zadatek nie podlega zwrotowi.
Postanowienie zawarte w ustępie powyżej dotyczy również Klientów będących konsumentami. Zgodnie z treścią przepisu art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
W przypadku zaistnienia awarii spowodowanej niewłaściwą eksploatacją jachtu przez Klienta w okresie trwania rejsu powodującej wyłączenie jachtu z użytku na czas naprawy lub niesprzyjających warunków atmosferycznych utrudniających lub uniemożliwiających żeglugę, ewentualnie innych zdarzeń powodujących przerwy w rejsie lub jego skrócenie za które Armator nie ponosi winy, Klientowi nie przysługuje zwrot opłaty czarterowej, w tym również w dniach przestoju jachtu.
W przypadku zwrotu jachtu w terminie późniejszym niż to określa niniejsza umowa, kaucja ulega przepadkowi, a za każdą nowo rozpoczętą dobę czarteru Klient uiszcza opłatę w wysokości 500zł.
Armator jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy w trybie natychmiastowym w przypadku:
opóźnienia Klienta z zapłatą należności pieniężnych na rzecz Armatora;
nie pojawienia się po odbiór jachtu w umówionym terminie zgodnie z potwierdzeniem rezerwacji;
używania przez Klienta Jachtu sprzecznie z Umową, jego właściwościami, przeznaczeniem lub przepisami obowiązującego prawa.
Klient jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy w trybie natychmiastowym w przypadku:
opóźnienia Armatora w wydaniu Jachtu;
niezgodności Jachtu z Ofertą Armatora.
§7 Postępowanie reklamacyjne
Klient może zgłaszać reklamacje dotyczące nienależytego wykonania Umowy Czarteru przez Armatora. Reklamacje można złożyć w formie elektronicznej na adres e-mail Armatora lub w formie pisemnej na adres korespondencyjny Armatora.
Reklamacja powinna zawierać co najmniej: dane pozwalające na identyfikację Klienta, adres e-mail Klienta, dane pozwalające na identyfikację Umowy oraz informacje określające działanie Armatora stanowiące przedmiot reklamacji oraz okoliczności uzasadniające reklamację.
Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Armator przed rozpatrzeniem reklamacji, zwróci się do Klienta o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
Armator rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty otrzymania prawidłowo złożonej reklamacji. Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji pocztą elektroniczną na podany w reklamacji adres e-mail lub pocztą tradycyjną na podany w reklamacji adres korespondencyjny.
§ 8 Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych niniejszą Umową zastosowanie mają przepisy obowiązującego prawa, w tym w szczególności Kodeksu cywilnego.
Do wszelkich zmian i uzupełnień postanowień Umowy może dojść przy użyciu korespondencji e-mail, jednakże do zmiany Umowy dochodzi po wyraźnym zaakceptowaniu jej przez obie Strony. Zmiany Umowy są skuteczne również przy wykorzystaniu formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Wszelkie spory powstałe na tle niniejszej Umowy będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
Klienci będący konsumentami mają możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej.
Tytuły poszczególnych paragrafów mają charakter wyłącznie porządkowy i nie wpływają na interpretację niniejszej Umowy.