Przedmiotem czarteru jest żaglowy, kabinowy, jacht śródlądowy typu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ zwany dalej jachtem.
§2 Terminy
Armator odpłatnie wypożyczy Czarterującemu jacht na czas od _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ do _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ określany dalej czasem czarteru.
Armator podstawi czysty i sprawny jacht do dyspozycji Czarterującego w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w godz. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w porcie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ i przekaże go protokołem. W sytuacji wyjątkowej spowodowanej niebezpiecznymi warunkami żeglugi lub wcześniejszą awarią jachtu Armator zastrzega możliwość zmiany godziny czarteru jachtu.
Czarterujący zwróci czysty i sprawny jacht Armatorowi w miejscu przyjęcia go w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w godz _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ przekazując go protokołem. W sytuacji poawaryjnej lub gdy pogoda nie pozwala na bezpieczną żeglugę co wyklucza możliwość zwrócenia jachtu w porcie w uzgodnionym terminie, czarterujący jest zobowiązany zgłosić ten stan Armatorowi najwcześniej jak to możliwe, a najpóźniej 24 godziny przed terminem zwrócenia jachtu.
§3 Ubezpieczenie
W czasie trwania czarteru jacht będzie ubezpieczony przez Armatora w pełnym zakresie: OC Kierownika jachtu, NW załogi, Jacht Casco i rzeczy załogi. Czarterujący zapozna się z ogólnymi warunkami ubezpieczenia jachtów, które znajdować się będą na jachcie.
§4 Odpowiedzialność
Czarterujący w czasie trwania czarteru będzie Kierownikiem jachtu i oświadcza, że posiada do tego uprawnienia. Armator oczekuje, że Kierujący, będzie dowodził jachtem, będąc w stanie trzeźwości, zgodnie z obowiązującymi przepisami i dobrą praktyka żeglarska starając się uniknąć awarii, kolizji i wypadków
Czarterujący może wyznaczyć kierownika jachtu pisemnie powiadamiając o tym Armatora.
W związku z czarterem, Czarterujący odpowiada materialnie przed Armatorem za utratę jachtu lub jego wyposażenia, wszelkie powstałe zniszczenia jachtu lub jego wyposażenia oraz koszty z tym związane, chyba że szkody wynikają z normalnego zużycia się sprzętu lub wadliwej jego konstrukcji.
Czarterujący zostaje zwolniony z odpowiedzialności za utratę jachtu i szkody powstałe na jachcie tylko wtedy, gdy przyjmie tę odpowiedzialność zakład ubezpieczeniowy z tyt. ubezpieczenia Jacht Casco lub szkoda nastąpiła z winy Armatora.
W przypadku powstania szkody związanej z jachtem, jeżeli Czarterujący uzna, że należy dochodzić odszkodowania, ma obowiązek przeprowadzić czynności zabezpieczające możliwość tego dochodzenia i niezwłocznie powiadomić o tym Armatora.
§5 Likwidacja szkód
W sytuacji wystąpienia szkody możliwej do naprawienia bez udziału Armatora, Czarterujący powiadamia o tym Armatora, a Armator dokonuje klasyfikacji szkody, decyduje telefonicznie o sposobie naprawy.
Jeżeli Czarterujący nie ma możliwości naprawy szkody, wtedy określa i decyduje czy możliwa i bezpieczna jest dalsza żegluga bez dokonania naprawy oraz telefonicznie powiadamia o tym Armatora. W razie niemożności i kontynuowania żeglugi, w ciągu kilku godzin (w porze dziennej) od chwili zapotrzebowania przyjedzie do jachtu i naprawą zajmie się Armator lub osoba przez niego upoważnioną. Uwaga: Wykonane naprawy kadłuba z użyciem laminatu, nie uzgodnione z Armatorem będą uznane za dodatkowe szkody powstałe z winy Czarterującego.
§6 Ograniczenia
Akwen żeglugi podczas trwania czarteru ogranicza się do Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. Żegluga na jachcie może się odbywać przy sile wiatru do 5 stopni wg skali Beauforta, co oznacza zakaz wyjścia z portu podczas silniejszego wiatru lub w miarę możliwości bezpieczne przerwanie żeglugi.
Czarterujący nie ma prawa czarterowania jachtu innym osobom pod kara równą podwójnej opłacie czarterowej.
§7 Zapłata i sposób zapłaty
Czarterujący wniesie Armatorowi zapłatę za czarter w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (słownie: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _) z czego przedpłata – I rata w kwocie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ na konto została już przelana w trakcie rezerwacji
Czarterujący przekaże Armatorowi pozostałą kwotę – II rata za czarter w dniu odbioru jachty w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (słownie: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _)
Obligatoryjna opłata za sprzątanie jachtu -
§8 Zerwanie umowy i kary
Zerwanie umowy wymaga formy pisemnej.
1C. W przypadku odstąpienia od Umowy przez Czarterującego, w tym rezygnacji z czarteru jachtu, lub nie pojawienia się Czarterującego po odbiór jachtu w umówionym terminie zgodnie z rezerwacją, wówczas nie przysługuje mu zwrot wpłaconych kwot
2C. Czarterujący na skutek przekroczenia terminu zwrócenia jachtu, o którym mowa w §2 umowy, jest zobowiązany do zapłacenia Armatorowi kary za zwłokę w wysokości 150 - PLN za każdą godzinę zwłoki przez pierwsze 3 godziny, a w przypadku zwłoki dłużej niż 3 godziny Czarterujący zobowiązany jest do pokrycia wszystkich strat Armatora wynikających z braku jachtu na czas dla następnego Czarterobiorcy, z którym umowa została podpisana na takich jak niniejsze zasadach.
1A. Jeżeli Armator rażąco zaniedba postanowienia niniejszej umowy dotyczące wyposażenia jachtu lub nie ubezpieczy jachtu, Czarterujący ma prawo zerwać umowę natychmiast z otrzymać wszystkie kwoty zapłacone Armatorowi. Taka sytuacja może być traktowana jak sprawa sporna.
2A. Jeżeli Armator przekroczy termin podstawienia jachtu o co najmniej 4 godziny wówczas Czarterujący może uznać, że Armator zerwał niniejszą umowę
3A. Jeśli Armator wycofa się z umowy do dnia terminu podstawienia jachtu do czarteru włącznie, wówczas ma obowiązek zwrócić Czarterującemu zapłacone przez niego kwoty i zapłacić dodatkowo Czarterującemu karę umowną w kwocie 50% zaliczki przez niego wpłaconej, w terminie do planowanego dnia podstawienia jachtu.
4A. Armator na skutek niedotrzymania terminu podstawienia jachtu, o którym mowa w §2 umowy jest zobowiązany do zapłacenia Czarterującemu kary za zwłokę w wysokości 150 PLN za każdą godzinę zwłoki o ile umowa nie zostanie zerwana.
5A. W wypadku zdarzeń losowych ( zatopienie, wywrócenie, uszkodzenie jachtu gdy naprawa potrwa dłużej niż 48 godzin) Armator może zerwać umowę. Powiadamia Czarterującego i zwraca wpłaconą zaliczkę.
§9 Kaucja
Czarterujący lub kierujący jachtem w dniu podstawienia jachtu wpłaci Armatorowi kaucję w wysokości - (słownie: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _), jako zabezpieczenie pokrycia kosztów ewentualnych napraw lub strat o których mowa w §4 umowy. Kaucja pomniejszona o ewentualne kary koszty naprawy lub strat zostanie zwrócona Czarterującemu.
§10 Inne
Wszelkie opłaty związane z postojem jachtu, prawem przepływu i holowaniem w trakcie czarteru ponosi Czarterujący. Wszelkie ewentualne sprawy sporne nie objęte umową będzie rozstrzygać Sąd Rejonowy właściwy dla miejsca zamieszkania Armatora. Jakiekolwiek zmiany w umowie muszą mieć charakter pisemnego aneksu do niniejszej umowy. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.