UMOWA O CZARTER JACHTU nr _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

sporządzona w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (zwana dalej umową) zawarta pomiędzy:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

Nr dowodu osobistego _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ PESEL _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
nr tel. (stac./kom) _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  email: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  zwanym dalej Czarterującym, a 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ zwanym dalej Armatorem, zawiera następujące postanowienia: 

§1 Przedmiot 

Przedmiotem czarteru jest jacht _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ o nr rej _ _ _ _ _ _ _ _ _ zwanym dalej jachtem wraz z silnikiem i wyposażeniem określonym w protokole zdawczo odbiorczym. 

§2 Terminy 

  1. Armator odpłatnie wypożyczy Czarterującemu jacht na okres _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ dni, tj. od _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ do _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ określany dalej okresem czarteru.
  2. Armator podstawi jacht do dyspozycji Czarterującego pierwszego dnia czarteru od godz. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w porcie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ i przekaże go protokołem zdawczo-odbiorczym. W sytuacji wyjątkowej spowodowanej niebezpiecznymi warunkami żeglugi lub wcześniejszą awarią jachtu Armator zastrzega możliwość zmiany godziny i miejsca wydania jachtu o czym niezwłocznie powiadomi Czarterującego. 

§3 Zapłata i sposób zapłaty

  1. Czarterujący wniesie Armatorowi zapłatę za cały okres czarteru w terminie określonym w §2 ust. 1 w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _).
  2. Czarterujący przekaże Armatorowi zapłatę w niżej określony sposób:
    1. Tytułem rezerwacji Czarterujący wpłaci kwotę w wysokości 30% kwoty określonej w §3 ust. 1, Czarterujący wpłaci online podczas dokonywania rezerwacji pod rygorem nieważności rezerwacji.
    2. Pozostałą kwotę Czarterujący zapłaci gotówką Armatorowi w momencie odbioru jachtu lub przelewem nie później niz 5 dni przed odbiorem jachtu.
  3. Jacht będący przedmiotem czarteru będzie wydany tylko pełnoletniemu Czarterującemu, który przedstawi dokument tożsamości oraz potwierdzenie wpłaty rezerwacji. Jeżeli tego wymagają przepisy Czarterujący powinien posiadać patent uprawniający do sterowania jednostką. W przypadku braku takiego dokumentu Armator może nie wydać jachtu. Kwota wpłacona tytułem rezerwacji wówczas przepada na rzecz Armatora.

§4 Ubezpieczenie 

W czasie trwania czarteru jacht będzie ubezpieczony przez Armatora w pełnym zakresie: OC, jacht- Casco. Czarterujący zapozna się z ogólnymi warunkami ubezpieczenia jachtów, które znajdować się będą na jachcie. 

§5 Odpowiedzialność 

  1. Czarterujący w okresie czarteru będzie Kierownikiem jachtu i oświadcza, że posiada stosowne uprawnienia, o ile wymagają tego stosowne przepisy. Armator oczekuje, że Kierujący, będzie dowodził jachtem, będąc w stanie trzeźwości, zgodnie z obowiązującymi przepisami i dobrą praktyką starając się uniknąć awarii, kolizji i wypadków.
  2. Czarterujący ponosi pełną odpowiedzialność materialną za jacht wraz z osprzętem, silnikiem oraz wyposażeniem określonym w Protokole Zdawczo-Odbiorczym w okresie objętym umową o czarter. W przypadku awarii Czarterujący zobowiązany jest przed podjęciem jakichkolwiek działań naprawczych do kontaktu z Armatorem. Jeżeli szkody kwalifikują się do likwidacji w zakresie OC i Casco polisy ubezpieczeniowej, to wstrzymuje się wpłaconą kaucję do czasu uzyskania odszkodowania od Ubezpieczyciela. Udziałem własnym w szkodzie lub różnicą w wypłacie odszkodowania względem kosztów naprawy obciąża się Czarterującego. Drobne straty powstałe w okresie czarteru rozliczane będą z kaucji.
  3. Czarterujący zobowiązany jest pokryć szkody wynikające z uszkodzeń jachtu i jego wyposażenia oraz braków w wyposażeniu powstałych w okresie czarteru. Jeżeli szkody zostaną pokryte przez ubezpieczenie to Armator dokona zwrotu wpłaconych przez Czarterującego kwot w wysokości i zakresie otrzymanego odszkodowania.
  4. Czarterujący nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia jachtu i braki w wyposażeniu wymienione w protokole zdawczo-odbiorczym, a określone w dniu wydania jachtu. 
  5. Czarterujący zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Armatora, o wszystkich uszkodzeniach jachtu, które powstały lub, które zauważył w czasie trwania eksploatacji jachtu.

§6 Likwidacja szkód 

  1. W sytuacji wystąpienia szkody możliwej do naprawienia bez udziału Armatora, Czarterujący powiadamia o tym Armatora, a Armator dokonuje klasyfikacji szkody, decydując telefonicznie o sposobie naprawy.
  2. W przypadku powstania szkody związanej z jachtem, Czarterujący ma obowiązek niezwłocznie powiadomić Armatora oraz przeprowadzić niezbędne czynności formalne i proceduralne mające na celu zabezpieczenie możliwości dochodzenia o wypłatę odszkodowania w związku z każdą szkodą powstałą w czasie eksploatacji przez niego jachtu. Czarterujący odpowiada finansowo za szkody, które nie zostały pokryte przez ubezpieczyciela na skutek niedopełnienia przez Czarterującego wszystkich wymaganych w tym celu czynności.
  3. Wykonanie naprawy kadłuba, nie uzgodnione z Armatorem będą uznane za dodatkowe szkody powstałe z winy Czarterującego. 

§7 Ograniczenia

  1. Akwen żeglugi podczas trwania czarteru ogranicza się do Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. Żegluga na jachcie może się odbywać w porze dziennej przy sile wiatru do 5 stopni wg skali Beauforta, co oznacza zakaz wyjścia z portu podczas silniejszego wiatru lub w miarę możliwości bezpieczne przerwanie żeglugi.
  2. Czarterujący nie ma prawa czarterowania jachtu innym osobom, bez pisemnej zgody Armatora, pod karą równą podwójnej opłacie czarterowej. Czarterujący nie ma prawa, bez zgody Armatora, zabierania na pokład jachtu zwierząt

§8 Zerwanie umowy i kary 

  1. Jeżeli Czarterujący wycofa się z umowy po jej zawarciu wówczas nie przysługuje mu zwrot wpłaconej zaliczki.
  2. Jeżeli Armator przekroczy termin podstawienia jachtu o co najmniej 24 godziny wówczas Czarterujący może uznać, że Armator zerwał niniejszą umowę może oczekiwac zwrotu wpłaconych kwot.
  3. Jeśli Armator wycofa się z umowy do dnia terminu podstawienia jachtu do czarteru włącznie, wówczas ma obowiązek zwrócić Czarterującemu zapłacone przez niego kwoty i zapłacić dodatkowo Czarterującemu karę umowną w wysokości 50% kwoty wpłaconej przez niego zaliczki.
  4. W przypadku zaistnienia okoliczności zmuszającej Armatora do podstawienia jachtu w innym miejscu niż określone w niniejszej umowie, wówczas Armator pokryje koszty związane z przejazdem Czarterującego z miejsca określonego w §2 ust.2 do miejsca postoju jachtu.
  5. W wypadku zdarzeń losowych (zatopienie, wywrócenie, uszkodzenie jachtu gdy naprawa potrwa dłużej niż 48 godzin), które powstały przed okresem trwania czarteru, Armator może zerwać umowę. Powiadamia czarterującego i zwraca wszystkie wpłacone przez niego kwoty.

§9 Kaucja

Czarterujący lub kierujący jachtem w dniu podstawienia jachtu wpłaci Armatorowi kaucję w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _), jako zabezpieczenie pokrycia kosztów ewentualnych napraw lub strat w wyposażeniu jachtu. Kaucja pomniejszona o ewentualne kary, koszty napraw lub strat zostanie zwrócona Czarterującemu z chwilą zwrócenia jachtu Armatorowi w porcie docelowym.

§10 Zdanie Jachtu

  1. Czarterujący zwróci jacht Armatorowi ostatniego dnia czarteru w porcie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ do godz. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, przekazując go protokołem zdawczo-odbiorczym.
  2. Czarterujący zobowiązany jest do opróżnienia toalety chemicznej po zakończonym rejsie, w innym przypadku pobierana będzie opłata dodatkowa w wysokości _ _ _ _ _  zł. 
  3. Armator pobiera obowiązkową jednorazową opłatę w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ za posprzątanie jachtu po zakończeniu czarteru.
  4. W przypadku opóźnienia przekazania jachtu przez Czarterującego Armatorowi z przyczyn leżących po stronie Czarterującego, Czarterujący będzie zobowiązany do zapłaty Armatorowi kary umownej w kwocie 50 zł za każdą godzinę. W przypadku przekazania jachtu z opóźnieniem powyżej dwudziestu czterech godzin, kaucja ulega przepadkowi, a Czarterujący zapłaci karę umowną w wysokości dwukrotności dobowej opłaty czarterowej za każdy dzień zwłoki. 

§11 Inne 

  1. Wszelkie opłaty i koszty związane z postojem i bieżącą eksploatacją jachtu w okresie czarteru ponosi Czarterujący. 
  2. Stan jachtu i jego wyposażenia na dzień pobrania i zdania, będzie określony w podpisanym przez Strony protokole zdawczo-odbiorczym.
  3. Wszelkie ewentualne sprawy sporne nie objęte umową będzie rozstrzygać Sąd Rejonowy właściwy dla miejsca zamieszkania Armatora.
  4. Jakiekolwiek zmiany w umowie muszą mieć charakter pisemnego aneksu.
  5. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Armator Czarterujący