Armator podstawi czysty i sprawny jacht do dyspozycji Czarterującego w dniu odbioru na wodzie, w porcie: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Jacht jest wydawany do czarteru w godz. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ a zwracany ostatniego dnia czarteru w godz. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, chyba, że ustalono inaczej.
W sytuacji wyjątkowej spowodowanej niebezpiecznymi warunkami lub wcześniejszą awarią jachtu Armator zastrzega możliwość zmiany portu podstawienia jachtu lub opóźnienia w przekazaniu jachtu. W takim przypadku czarterującymi przysługuje proporcjonalny do wartości czarteru zwrot kosztów.
Armator zobowiązuje się wydać jacht w stanie przydatnym do umówionego użytku, sprawny technicznie, zatankowany i kompletny, a Czarterujący utrzymać go w takim stanie przez okres trwania czarteru.
Czarterujący zwróci sprawny jacht Armatorowi, bez sprzątania końcowego, (sprzątanie jest opłacane w momencie rozpoczęcia czarteru), z opróżnionym zbiornikiem WC i z zatankowanym paliwem w miejscu przejęcia jachtu w dniu zdania przekazując go protokołem.
Sprzątanie końcowe nie zwalnia Czarterującego z obowiązku codziennego sprzątania jachtu i myciu pokładu szczególnie po noclegach na dziko.
§4 Ubezpieczenie
W czasie trwania czarteru jacht będzie ubezpieczony przez Armatora. Czarterujący oświadcza, że zapoznał się z ogólnymi warunkami ubezpieczenia jachtów. Czarterujący zobowiązuje się do przestrzegania warunków ogólnych ubezpieczenia szczególnie w kwestii zabezpieczenia przed kradzieżą jachtu oraz jego wyposażenia.
§5 Odpowiedzialność
Czarterujący w czasie trwania czarteru będzie „Kierownikiem” jachtu. Armator oczekuje, że Kierujący, będzie dowodził jachtem, będąc w stanie trzeźwości, zgodnie z obowiązującymi przepisami i dobrą praktyką żeglarską starając się uniknąć awarii, kolizji i wypadków.
Czarterujący może wyznaczyć Kierownika jachtu powiadamiając o tym Armatora pisemnie przed czarterem.
Wypływając z portu podczas złej pogody lub silnego wiatru proszę pamiętać o ryzyku i odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo pasażerów i jachtu.
Pływając po płytkich akwenach jak np: jeź. Śniardwy należy bezwzględnie uważać na podwodne kamienie, gdyż uszkodzenie i pogięcie miecza należy do odpowiedzialności Czarterującego. Mniej doświadczonym żeglarzom zalecamy nie wpływanie na jeź. Śniardwy lub przepływanie go na silniku z podniesionym mieczem.
Drobne naprawy połączone ze zwykłym użytkowaniem jachtu obciążają Czarterującego.
Czarterujący korzystający z silnika ma obowiązek na bieżąco kontrolować stan oleju i działanie układu chłodzenia silnika. W przypadku awarii np układu chłodzenia (zabronione jest użytkowanie silnika do czasu naprawy we własnym zakresie lub z pomocą armatora) dalsze płynięcie z uszkodzonym silnikiem może doprowadzić do zniszczenia silnika a wtedy całkowity koszt naprawy ponosi czarterujący także powyżej wpłaconej kaucji.
Czarterujący zobowiązuje się każdorazowo po złożeniu i rozłożeniu masztu a także przed wypłynięciem z portu sprawdzić wszystkie sworznie, zawleczki (szczególnie Masztowe i Wantowe) fały i inne elementy wyposażenia trwałego i ruchomego, pod kątem bezpieczeństwa Jachtu i załogi i w razie konieczności wymienić je lub naprawić (w przypadku elementów ulegających naturalnemu zużyciu jak np szoty czy fały po ustaleniu telefonicznym koszty zakupu nowych lin pokryje Armator).
Czarterujący odpowiada materialnie przed Armatorem za utratę jachtu, wszelkie usterki i uszkodzenia jachtu (podczas żeglugi lub postoju). Także uszkodzenia jachtu związane z brakiem, zgubieniem, zerwaniem np. zawleczki lub sworznia obciążają Czarterującego do wysokości kaucji a także brak praw do zwrotu za czas postoju jachtu związany z naprawą.
Czarterujący zostaje zwolniony z odpowiedzialności za utratę jachtu i szkody poważniejsze powstałe na jachcie (powyżej wartości wpłaconej kaucji) tylko wtedy gdy odpowiedzialność tę przejmie PZU z tytułu ubezpieczenia.
W przypadku powstania szkody związanej z jachtem, jeżeli Czarterujący uzna, że należy dochodzić odszkodowania, ma obowiązek przeprowadzić czynności zabezpieczające możliwość tego dochodzenia i niezwłocznie powiadomić o tym Armatora
Bez zgody Armatora, Czarterujący nie może czynić zmian w wyposażeniu oraz konstrukcji przedmiotu umowy.
Czarterujący nie może oddać przedmiotu czarteru w podnajem.
Nieopróżniona (nieumyta) toaleta chemiczna koszt 120zł (sprzątanie płatne jachtu nie obejmuje opróżnienia toalety)
§6 Likwidacja szkód
W sytuacji wystąpienia szkody możliwej do naprawienia bez udziału Armatora, Czarterujący powiadamia o tym Armatora, a Armator dokonuje klasyfikacji szkody, decyduje telefonicznie o sposobie naprawy. Jeśli Czarterujący oczekuje od Armatora refundacji kosztów naprawy i związanych z tym kosztów komunikacyjnych musi uzgodnić to z Armatorem telefonicznie, jednak takie uzgodnienie jest ograniczone maksymalną kwotą 500, -PLN w czasie czarteru. Zgoda na refundację kwoty większej niż 500, -PLN musi być wydana na piśmie przez Armatora Jeżeli Czarterujący nie ma możliwości naprawy szkody, wtedy określa i decyduje czy możliwa i bezpieczna jest dalsza żegluga bez dokonania naprawy oraz telefonicznie powiadamia o tym Armatora. W razie niemożności kontynuowania żeglugi, w ciągu 48 godzin od chwili zapotrzebowania przyjedzie do jachtu i naprawą zajmie się Armator lub osoba przez niego upoważniona. Uwaga: Wykonane naprawy kadłuba z użyciem laminatu, nie uzgodnione z Armatorem będą uznane za dodatkowe szkody powstałe z winy Czarterującego.
§7 Ograniczenia
Akwen żeglugi podczas trwania czarteru ogranicza się do Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich.
§8 Zapłata i sposób zapłaty
Czarterujący wniesie zapłatę za czarter w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w następujących w następujących płatnościach:
Czarterujący dokona wpłaty zaliczki w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ podczas dokonywania rezerwacji.
Czarterujący przekaże Armatorowi resztę opłaty w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ najpóźniej w momencie odbioru jachtu. Dodatkowe opłaty kaucja -, sprzątanie końcowe po rejsie - + ew. za zwierze na jachcie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, parking w porcie _ _ _ _ _ zł/dobę pobierane są w momencie odbioru jachtu.
Olej napędowy do webasto rozliczane są po zakończeniu rejsu proporcjonalnie do zużycia.
§9 Zerwanie umowy i kary
Zerwanie umowy wymaga formy pisemnej.
Jeżeli Czarterujący zrezygnuje z czarteru do 60 dni przed rozpoczęciem rejsu, otrzymuje zwrot 50% zaliczki. Jeżeli poniżej 60 dni i umowa nie dojdzie do skutku to zaliczka ulega przepadkowi, chyba że Czarterujący znajdzie zastępstwo na czas swojego rejsu. Wtedy zaliczka przechodzi na nowego najemce a jej wartość zostaje przekazana miedzy Czarterującymi we własnym zakresie. Zmiana ta wymaga podpisania nowej umowy.
Jeżeli Czarterujący wycofa się z umowy w trakcie trwania terminu rejsu, nie przysługuje mu zwrot poniesionych kosztów czarteru.
Czarterujący na skutek przekroczenia terminu zwrócenia jachtu, o którym mowa w §3, zobowiązany jest do pokrycia wszystkich strat Armatora oraz dodatkowej ponad koszt normalnego w tym terminie czarteru, opłaty w wysokości plus 400PLN /doba.
W przypadku zwrotu jachtu o późniejszej godzinie niż to określa § 3 niniejszej umowy Czarterujący za każdą nowo rozpoczętą godzinę czarteru uiszcza opłatę w wysokości 100zł
Jeżeli Armator rażąco zaniedba postanowienia niniejszej umowy dotyczące wyposażenia i stanu jachtu , Czarterujący ma prawo zerwać umowę i otrzymać wszystkie kwoty zapłacone Armatorowi.
Jeżeli Armator wycofa się z umowy wówczas ma obowiązek zwrócić Czarterującemu zapłacone przez niego kwoty.
§10 Kaucja
Czarterujący lub kierujący jachtem w dniu podstawienia jachtu wpłaci Armatorowi kaucję jako zabezpieczenie pokrycia kosztów ewentualnych napraw lub strat, o których mowa w §5 umowy. Kaucja pomniejszona o ewentualne dopłaty, koszty paliwa do silnika , koszty napraw lub straty zostanie zwrócona Czarterującemu lub odpowiednio kierującemu jachtem z chwilą zwrócenia jachtu Armatorowi w porcie docelowym
Straty w wyposażeniu jachtu, opłata za nieopróżnienie toalety, paliwo do silnika/webasto i kary za nieterminowe przekazanie jachtu będą potrącone w pierwszej kolejności z kaucji Czarterującego.
Kaucja ulega zwrotowi w całości po dopełnieniu warunków umowy i w przypadku bezszkodowego rozliczenia jachtu. Koniecznie proszę o zrobienie dokładnych zdjęć całego jachtu przy odbiorze !!!!.
§11 Inne
Wszelkie opłaty związane z postojem jachtu, prawem przepływu, holowaniem, nielegalnym cumowaniem lub mandatami w trakcie czarteru ponosi Czarterujący. Wszelkie ewentualne sprawy sporne nie objęte umową będzie rozstrzygać Sąd Rejonowy właściwy dla miejsca zamieszkania Armatora. Jakiekolwiek zmiany w umowie muszą mieć charakter pisemnego aneksu do niniejszej umowy. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Czarterujący
Armator
SERDECZNIE Prosimy Brać Mazurską o korzystanie na pokładzie łodzi z obuwia o miękkiej podeszwie.