Armator oświadcza, że jacht posiada podstawowe wyposażenie ruchome, zgodne z Wykazem wyposażenia jachtu.
§ 3 Terminy
Armator odpłatnie wypożyczy Czarterującemu jacht na czas _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ dni, zwany dalej czasem czarteru.
Armator podstawi czysty i sprawny jacht do dyspozycji Czarterującego w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ od godz. 14.00 na wodzie, w porcie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, przekazując go protokołem.
Czarterujący zwróci czysty i sprawny jacht Armatorowi w miejscu przejęcia go w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ do godz. 10.00, przekazując go protokołem.
§ 4 Zapłata
Czarterujący wniesie Armatorowi opłatę za czarter w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Czarterujący przekaże Armatorowi zapłatę w następujących ratach i w niżej określony sposób:
pierwszą ratę – zaliczkę w kwocie co najmniej _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _Czarterujący wpłaci online podczas rezerwacli lub na konto: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ do dnia _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ pod rygorem nieważności niniejszej umowy (liczy się data dokonania wpłaty lub wydania dyspozycji przelewu),
pozostałą kwotę tj _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Czarterujący zapłaci gotówką w dniu podstawienia jachtu, o którym mowa w § 3 niniejszej umowy, lub przelewem na ww. konto najpóźniej na tydzień przed dniem podstawienia jachtu (liczy się data uznania wpłaty na rachunku Armatora).
Wszystkie kwoty podane w § 4 niniejszej umowy zawierają podatek VAT 23%.
Czarterujący wyraża zgodę na wystawienie mu faktury VAT dotyczącej niniejszej umowy bez jego podpisu.
§ 5 Ubezpieczenie
W czasie trwania czarteru jacht będzie ubezpieczony przez Armatora w Towarzystw Ubezpieczeniowe PZU w zakresie: NW załogi, OC kierownika jachtu.
Czarterujący zapozna się z ogólnymi warunkami ubezpieczenia jachtów w PZU które znajdować się będą na jachcie.
§ 6 Odpowiedzialność
Czarterujący w czasie trwania czarteru będzie kierownikiem jachtu i oświadcza, że posiada do tego uprawnienia. Armator oczekuje, że kierujący będzie dowodził jachtem, będąc w stanie trzeźwości, zgodnie z obowiązującymi przepisami i dobrą praktyką żeglarską, starając się uniknąć awarii, kolizji i wypadków.
Czarterujący może wyznaczyć kierownika jachtu pisemnie, powiadamiając o tym Armatora.
W związku z czarterem Czarterujący odpowiada materialnie przed Armatorem za utratę jachtu lub jego wyposażenia, wszelkie powstałe zniszczenia jachtu lub jego wyposażenia oraz koszty z tym związane, chyba że szkody wynikają z normalnego zużycia się sprzętu lub wadliwej jego konstrukcji.
Czarterujący zostaje zwolniony z odpowiedzialności za utratę jachtu i szkody powstałe na jachcie tylko wtedy, gdy odpowiedzialność tę przejmie PZU z tyt. ubezpieczenia OC lub szkoda nastąpiła z winy Armatora.
W przypadku powstania szkody związanej z jachtem, jeżeli Czarterujący uzna, że należy dochodzić odszkodowania, ma obowiązek przeprowadzić czynności zabezpieczające możliwość tego dochodzenia i niezwłocznie powiadomić o tym Armatora.
§ 7 Likwidacja szkód
W sytuacji wystąpienia szkody możliwej do naprawienia bez udziału Armatora, Czarterujący powiadamia o tym Armatora, a Armator dokonuje klasyfikacji szkody i decyduje telefonicznie o sposobie naprawy. Jeśli Czarterujący oczekuje od Armatora refundacji kosztów naprawy i związanych z tym kosztów komunikacyjnych, musi uzgodnić to z Armatorem telefonicznie, jednak takie uzgodnienie jest PLN musi być wydana na piśmie przez Armatora.
Jeżeli Czarterujący nie ma możliwości naprawy szkody, wtedy określa i decyduje, czy dalsza żegluga jest możliwa i bezpieczna bez dokonania naprawy oraz telefonicznie powiadamia o tym Armatora. W razie niemożności kontynuowania żeglugi, Armator lub osoba przez niego upoważniona w ciągu 48 godzin od chwili wystąpienia zapotrzebowania przyjedzie do jachtu i zajmie się naprawą. Uwaga: Wykonane naprawy kadłuba z użyciem laminatu, nieuzgodnione z Armatorem będzie uznane za dodatkowe szkody powstałe z winy Czarterującego.
Na okoliczności opisane w § 6 niniejszej umowy Armator upoważnia Czarterującego do podpisywania w jego imieniu wystawianych mu faktur VAT ograniczone maksymalną kwotą 1000,00 PLN (słownie: tysiąc PLN) w czasie czarteru. Zgoda na refundację kwoty większej niż 1000,00 płatnych gotówką.
§ 8 Ograniczenia
Akwen żeglugi podczas trwania czarteru ogranicza się do Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich.
Czarterujący nie ma prawa czarterowania jachtu innym osobom pod groźbą kary równej podwójnej opłacie czarterowej.
§ 9 Zerwanie umowy i kary
Zerwanie umowy wymaga formy pisemnej.
Jeżeli Czarterujący wycofa się z umowy nie później niż 2 tygodnie przed podstawieniem jachtu do czarteru, wówczas nie przysługuje mu zwrot wpłaconych kwot, a w razie rezygnacji po tym terminie, Armatorowi przysługuje od Czarterującego łącznie 2/3 całkowitej opłaty czarterowej.
Czarterujący na skutek niedotrzymania terminu zwrócenia jachtu, o którym mowa w § 3 niniejszej umowy, jest zobowiązany do zapłacenia Armatorowi kary za zwłokę w wysokości 100,00 PLN za każdą godzinę opóźnienia przez pierwsze 8 godzin. W przypadku zwłoki dłuższej niż 8 godzin, Czarterujący zobowiązany jest do pokrycia wszystkich strat Armatora wynikających z nieoddania jachtu na czas i powstałych w wyniku tego opóźnień związanych z przygotowaniem jachtu dla następnego czarterobiorcy, z którym Armator podpisał umowę na takich jak niniejsze zasadach.
Jeżeli Armator rażąco zaniedba postanowienia niniejszej umowy dotyczące wyposażenia jachtu lub nie ubezpieczy jachtu, Czarterujący ma prawo zerwać umowę i natychmiast otrzymać zwrot wszystkich kwoty zapłaconych Armatorowi. Taka sytuacja może być traktowana jak sprawa sporna.
Jeżeli Armator przekroczy termin podstawienia jachtu, o którym mowa w § 3 niniejszej umowy, o co najmniej 8 godzin, wówczas Czarterujący może uznać, że Armator zerwał niniejszą umowę.
Armator na skutek niedotrzymania terminu podstawienia jachtu, o którym mowa w § 3 niniejszej umowy, jest zobowiązany do zapłacenia Czarterującemu kary za zwłokę w wysokości 50,00 PLN za każdą godzinę opóźnienia, o ile umowa nie zostanie zerwana.
Jeśli Armator wycofa się z umowy, do dnia terminu podstawienia jachtu do czarteru włącznie, wówczas ma obowiązek zwrócić Czarterującemu zapłacone przez niego kwoty i dodatkowo zapłacić Czarterującemu karę umowną w kwocie równej wpłaconej przez niego zaliczce, w terminie do planowanego dnia podstawienia jachtu.
§ 10 Kaucja
Czarterujący lub kierujący jachtem w dniu podstawienia jachtu wpłaci Armatorowi kaucję w wysokości - (słownie: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _) jako zabezpieczenie pokrycia kosztów ewentualnych napraw lub strat, o których mowa w § 5 niniejszej umowy.
Kaucja, pomniejszona o ewentualne kary, koszty napraw lub strat, zostanie zwrócona Czarterującemu lub odpowiednio kierującemu jachtem z chwilą przekazania jachtu Armatorowi w porcie docelowym.
§ 11 Inne
Wszelkie opłaty związane z postojem jachtu, prawem przepływu i holowaniem w trakcie czarteru ponosi Czarterujący.
Wszelkie ewentualne sprawy sporne nieobjęte umową będzie rozstrzygać Sąd Rejonowy właściwy dla miejsca zamieszkania Armatora.
Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
Obligatoryjna opłata za sprzątanie jachtu w wysokości -