UMOWA O CZARTER JACHTU, NR _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

sporządzona w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (zwana dalej umową), zawarta pomiędzy:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, reprezentowanym przez właściciela: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, zwanym dalej Armatorem

a

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ nr dowodu osobistego: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _,
tel. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ zwanym dalej Czarterującym,

zawiera następujące postanowienia:

§ 1 Przedmiot

Przedmiotem czarteru jest jacht motorowy Calipso 750, dł. całkowita: 9 m, szer. 2,8m, załoga: do 8 osób, zwany dalej jachtem. Jacht posiada silnik przyczepny 30 Km.

§ 2 Wyposażenie

Armator oświadcza, że jacht posiada podstawowe wyposażenie ruchome, zgodne z Wykazem wyposażenia jachtu.

§ 3 Terminy

  1. Armator odpłatnie wypożyczy Czarterującemu jacht na czas _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ dni w sezonie 2023r., zwany dalej czasem czarteru.
  2. Armator podstawi czysty i sprawny jacht do dyspozycji Czarterującego w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ od godz. 14:00 na wodzie, w porcie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, przekazując go protokołem.
  3. Czarterujący zwróci czysty i sprawny jacht Armatorowi w miejscu przejęcia go w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ do godz. 10:00, przekazując go protokołem.

§ 4 Zapłata

  1. Czarterujący wniesie Armatorowi opłatę za czarter w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
  2. Czarterujący przekaże Armatorowi zapłatę w następujących ratach i w niżej określony sposób:

§ 5 Ubezpieczenie

  1. W czasie trwania czarteru jacht będzie ubezpieczony przez Armatora w Towarzystw Ubezpieczeniowym PZU w zakresie: NW załogi, OC kierownika jachtu.
  2. Czarterujący zapozna się z ogólnymi warunkami ubezpieczenia jachtów w PZU które znajdować się będą na jachcie.

§ 6 Odpowiedzialność

  1. Czarterujący w czasie trwania czarteru będzie kierownikiem jachtu. Armator oczekuje, że kierujący będzie dowodził jachtem, będąc w stanie trzeźwości, zgodnie z obowiązującymi przepisami i dobrą praktyką żeglarską, starając się uniknąć awarii, kolizji i wypadków.
  2. Czarterujący może wyznaczyć kierownika jachtu pisemnie, powiadamiając o tym Armatora.
  3. W związku z czarterem Czarterujący odpowiada materialnie przed Armatorem za utratę jachtu lub jego wyposażenia, wszelkie powstałe zniszczenia jachtu lub jego wyposażenia oraz koszty z tym związane, chyba że szkody wynikają z normalnego zużycia się sprzętu lub wadliwej jego konstrukcji.
  4. Czarterujący zostaje zwolniony z odpowiedzialności za utratę jachtu i szkody powstałe na jachcie tylko wtedy, gdy odpowiedzialność tę przejmie PZU z tyt. ubezpieczenia OC lub szkoda nastąpiła z winy Armatora.
  5. W przypadku powstania szkody związanej z jachtem, jeżeli Czarterujący uzna, że należy dochodzić odszkodowania, ma obowiązek przeprowadzić czynności zabezpieczające możliwość tego dochodzenia i niezwłocznie powiadomić o tym Armatora.

§ 7 Likwidacja szkód

  1. W sytuacji wystąpienia szkody możliwej do naprawienia bez udziału Armatora, Czarterujący powiadamia o tym Armatora, a Armator dokonuje klasyfikacji szkody i decyduje telefonicznie o sposobie naprawy. Jeśli Czarterujący oczekuje od Armatora refundacji kosztów naprawy i związanych z tym kosztów komunikacyjnych, musi uzgodnić to z Armatorem telefonicznie, jednak takie uzgodnienie musi być wydana na piśmie przez Armatora.
  2. Jeżeli Czarterujący nie ma możliwości naprawy szkody, wtedy określa i decyduje, czy dalsza żegluga jest możliwa i bezpieczna bez dokonania naprawy oraz telefonicznie powiadamia o tym Armatora. W razie niemożności kontynuowania żeglugi, Armator lub osoba przez niego upoważniona w ciągu 48 godzin od chwili wystąpienia zapotrzebowania przyjedzie do jachtu i zajmie się naprawą.
    Uwaga: Wykonane naprawy kadłuba z użyciem laminatu, nieuzgodnione z Armatorem będzie uznane za dodatkowe szkody powstałe z winy Czarterującego.
  3. Na okoliczności opisane w § 6 niniejszej umowy Armator upoważnia Czarterującego do podpisywania w jego imieniu wystawianych mu faktur VAT ograniczone maksymalną kwotą 1000,00 PLN (słownie: tysiąc PLN) płatnych gotówką w czasie czarteru. Zgoda na refundację kwoty większej niż 1000,00 PLN.

§ 8 Ograniczenia

  1. Akwen żeglugi podczas trwania czarteru ogranicza się do Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich.
  2. Czarterujący nie ma prawa czarterowania jachtu innym osobom pod groźbą kary równej podwójnej opłacie czarterowej.

§ 9 Zerwanie umowy i kary

  1. Zerwanie umowy wymaga formy pisemnej.
  2. Jeżeli Czarterujący wycofa się z umowy nie później niż 2 tygodnie przed podstawieniem jachtu do czarteru, wówczas nie przysługuje mu zwrot wpłaconych kwot, a w razie rezygnacji po tym terminie, Armatorowi przysługuje od Czarterującego łącznie 2/3 całkowitej opłaty czarterowej.
  3. Czarterujący na skutek niedotrzymania terminu zwrócenia jachtu, o którym mowa w § 3 niniejszej umowy, jest zobowiązany do zapłacenia Armatorowi kary za zwłokę w wysokości 100,00 PLN za każdą godzinę opóźnienia przez pierwsze 8 godzin. W przypadku zwłoki dłuższej niż 8 godzin, Czarterujący zobowiązany jest do pokrycia wszystkich strat Armatora wynikających z nieoddania jachtu na czas i powstałych w wyniku tego opóźnień związanych z przygotowaniem jachtu dla następnego czarterobiorcy, z którym Armator podpisał umowę na takich jak niniejsze zasadach.
  4. Jeżeli Armator rażąco zaniedba postanowienia niniejszej umowy dotyczące wyposażenia jachtu lub nie ubezpieczy jachtu, Czarterujący ma prawo zerwać umowę i natychmiast otrzymać zwrot wszystkich kwoty zapłaconych Armatorowi. Taka sytuacja może być traktowana jak sprawa sporna.
  5. Jeżeli Armator przekroczy termin podstawienia jachtu, o którym mowa w § 3 niniejszej umowy, o co najmniej 8 godzin, wówczas Czarterujący może uznać, że Armator zerwał niniejszą umowę.
  6. Armator na skutek niedotrzymania terminu podstawienia jachtu, o którym mowa w § 3 niniejszej umowy, jest zobowiązany do zapłacenia Czarterującemu kary za zwłokę w wysokości 100,00 PLN za każdą godzinę opóźnienia, o ile umowa nie zostanie zerwana.
  7. Jeśli Armator wycofa się z umowy, do dnia terminu podstawienia jachtu do czarteru włącznie, wówczas ma obowiązek zwrócić Czarterującemu zapłacone przez niego kwoty i dodatkowo zapłacić Czarterującemu karę umowną w kwocie równej wpłaconej przez niego zaliczce, w terminie do planowanego dnia podstawienia jachtu.

§ 10 Kaucja

  1. Czarterujący lub kierujący jachtem w dniu podstawienia jachtu wpłaci Armatorowi kaucję w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (słownie: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _) jako zabezpieczenie pokrycia kosztów ewentualnych napraw lub strat, o których mowa w § 5 niniejszej umowy.
  2. Kaucja, pomniejszona o ewentualne kary, koszty napraw lub strat, zostanie zwrócona Czarterującemu lub odpowiednio kierującemu jachtem z chwilą przekazania jachtu Armatorowi w porcie docelowym.

§ 11 Inne

  1. Wszelkie opłaty związane z postojem jachtu, prawem przepływu i holowaniem w trakcie czarteru ponosi Czarterujący.
  2. Wszelkie ewentualne sprawy sporne nieobjęte umową będzie rozstrzygać Sąd Rejonowy właściwy dla miejsca zamieszkania Armatora.
  3. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
  4. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
  5. Obligatoryjna opłata za sprzątanie jachtu w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _.

 

Armator: Czarterujący:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _