Zawarta w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ pomiędzy :
a
Przedmiotem umowy trwającej od dnia _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ do dnia _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ jest odpłatny czarter jachtu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _. Powyższy jacht będzie wyposażony w silnik zaburtowy o mocy nie mniejszej niż _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ którego marka i numer identyfikacyjny wymieniony zostanie w „Protokole Przekazania Jachtu” oraz inne elementy: sprawny technicznie i odpowiednio wyposażony zgodnie z zasadami dobrej praktyki żeglarskiej. Wszelkie wyposażenie jachtu zostanie zawarte w „ Protokole przekazania jachtu”.
Przekazanie Jachtu odbędzie się w miejscowości - _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w godzinach _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, a przejęcie jachtu przez Armatora odbędzie się w miejscu przekazania w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w godzinach _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _. W sytuacjach wyjątkowych spowodowanych niebezpiecznymi warunkami żeglugi lub niemożliwej do przewidzenia awarii jachtu Armator zastrzega sobie możliwość zmiany godziny rozpoczęcia czarteru jachtu .
Potwierdzeniem wyczarterowania jachtu Czarterującemu jest przesłanie przez Armatora podpisanej w dwóch egzemplarzach umowy na wskazany przez Czarterującego adres. Czarterujący potwierdza przyjęcie warunków umowy podpisując umowy, z których jeden egzemplarz odsyłała Armatorowi. Umowa o czarter nabierze mocy po dopełnieniu w/w formalności oraz wpłaceniu na rzecz Armatora przez Czarterującego w terminie 5 dni od chwili wysłania umowy na adres Czarterującego, zaliczki w wysokości określonej w umowie online podczas rezerwacji lub na konto bankowe nr _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Należność za czarter jachtu wynikająca z niniejszej umowy Czarterujący wpłaca bezpośrednio Armatorowi lub przekazem bankowym na wskazane konto.
Przekazanie jachtu Czarterującemu odbędzie się na podstawie okazania przez Czarterującego jacht przedstawicielowi Armatora:
Przy przekazywaniu i przyjmowaniu jachtu przedstawiciel Czarterującego i Armatora są zobowiązani potwierdzić stan techniczny jachtu i wyposażenia odpowiednimi wpisami i podpisami w „Protokole przekazania jachtu” który to będzie stanowił integralny załącznik do umowy o czarter
Czarterujący zobowiązuje się eksploatować powierzony mu jacht zgodnie z obowiązującymi przepisami PZŻ, przepisami zawartymi w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Jachtów z którymi zapozna się w trakcie przekazania jachtu lub najpóźniej przed pierwszym wypłynięciem z portu jego przekazania , danymi zawartymi w dokumentach jachtu, dobrą praktyką żeglarską oraz wytycznymi Armatora.
Czarterujący zobowiązany jest dbać o dobry stan techniczny jachtu, zapewnić mu stałą i należytą konserwację.
Czarterujący zobowiązany jest oddać jacht sprawny technicznie, w stanie nie pogorszonym jak z chwilą jego przyjęcia , dokładnie sklarowany i czysty w ustalonym terminie.
Czarterujący zobowiązany jest do poniesienia kosztów strat w wyposażeniu jachtu, powstałych w czasie objętym umową czarteru jachtu, spowodowanie których nie daje podstaw do roszczeń Armatora w stosunku do firmy ubezpieczeniowej.
W przypadku awarii lub innej szkody powstałej w czasie objętym umową czarteru, Czarterujący zobowiązany jest do powiadomienia przedstawiciela Armatora i sporządzenie „Protokołu awaryjnego” („Protokół o wypadku”), będącego podstawą dla Armatora do występowania z roszczeniami do firmy ubezpieczeniowej.
W przypadku nie dopełnienia w/w formalności lub odrzucenia wniosku o odszkodowanie przez firmę ubezpieczeniową, zaistniałe straty materialne pokrywa Czarterujący.
W przypadku nie przekazania jachtu przedstawicielowi Armatora w ustalonym terminie Czarterujący zobowiązuje się do zapłacenia kary umownej w wysokości 300% dziennej stawki czarterowej za każdą rozpoczętą dobę spóźnienia ,a w przypadku nie przekroczenia jednej doby spóźnienia kwoty 50 złotych za każdą rozpoczęta godzinę spóźnienia. W sytuacji awarii jachtu lub warunkach pogodowych nie pozwalających na bezpieczną żeglugę co mogło by skutkować brakiem możliwości zwrócenia jachtu w porcie w uzgodnionym terminie , Czarterujący jest zobowiązany zgłosić ten stan Armatorowi najwcześniej jak to jest tylko możliwe i w przypadku potwierdzenia tych faktów z tego tytułu nie obowiązują kary umowne. Jednocześnie Czarterujący zobowiązany jest do planowania rejsu w sposób umożliwiający zwrot jachtu w wyznaczonym terminie.
W przypadku , gdy Armator nie będzie w stanie terminowo wydać jachtu Czarterującemu , z powodów zawinionych tylko i wyłącznie przez Armatora zobowiązany jest on do zapłaty Czarterującemu kwoty 50 złotych za każdą godzinę opóźnienia przekraczającą wyznaczony czas wydania jachtu .
Koszt sprzątania zostanie uregulowany przez czarterującego w wysokości - przed rozpoczęciem rejsu. W przypadku nie sprzątnięcia toalety chemicznej po rejsie koszt jej opróżnienia i czyszczenia wynosi 100 złotych ( sto*złotych) który zostanie potrącony z kaucji.
Straty w wyposażeniu jachtu i kary za nieterminowe przekazanie jachtu będą potrącone w pierwszej kolejności z kaucji Czarterującego.
W przypadku rezygnacji z czarteru Czarterujący ponosi następujące koszty:
Nieterminowe opłacenie czarteru może spowodować rozwiązanie umowy czarteru jachtu na ryzyko Czarterującego.
Czarterujący wpłaca kaucję wysokości - na poczet pokrycia ewentualnych strat w wyposażeniu jachtu , szkód powstałych w czasie objętym umową czarteru jachtu oraz pokrycie tzw. udziału własnego przy ubezpieczeniowej likwidacji szkody powstałej z winy Czarterującego .
Kaucja w całości jest wypłacana Czarterującemuw dniu zdania jachtu o ile nie wystąpiły braki w wyposażeniu, uszkodzenia jachtu czarterowanego lub udziału w innym zdarzeniu co do którego mogą wystąpić roszczenia finansowe stron oraz gdy nie naliczono przewidywanych umową kar.
W przypadku gdy zostało wszczęte postępowanie o odszkodowanie od firmy ubezpieczeniowej rozliczenie kaucji nastąpi w ciągu 7 dni po otrzymaniu przez Armatora decyzji od firmy ubezpieczeniowej i przedłożeniu przez Armatora wykazu strat i uszkodzeń.
Podstawą do wyliczenia kosztów strat i uszkodzeń powstałych w czasie objętym umową czarteru jachtu będzie „Protokół przekazania jachtu” wraz z wyceną poszczególnych części wyposażenia i opisem uszkodzeń.
Powyższa wycena zostanie sporządzona przez Armatora, biorący pod uwagę cenę zakupu, cenę transportu oraz koszty strat wynikłe z przekazania niesprawnego jachtu następnej załodze i inne koszty spowodowane koniecznością uzupełnienia i naprawy sprzętu.
Na wycenie strat musi znajdować się podpis Armatora i Czarterującego.
W wypadku odmowy złożenia podpisu przez Czarterującego na wycenie strat, Armator podpisuje ten protokół z adnotacją o przyczynie odmowy podpisania wyceny strat.
Zmiana terminu i miejsca przekazania jachtu Czarterującemu może być dokonana tylko i wyłącznie poprzez porozumienie się stron.
Wszelkie spory mogące wynikać w związku z realizacją niniejszej umowy będą rozstrzygane przez właściwy rzeczowo Sąd Rejonowy w Giżycku Wydział Cywilny .
W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszej umowy zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
Armator: | Czarterujący: | |
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ |