UMOWA nr _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Zawarta w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ pomiędzy _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ zwany dalej Wynajmujący, 
a Czarterującym: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Telefon: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  E-mail: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

§ 1.

  1. Przedmiotem umowy jest czarter jachtu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w terminie od _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ do _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ na wodach Wielkich Jezior Mazurskich.
  2. Wynajmujący zobowiązuje się przekazać jacht sprawny, czysty, sklarowany do dyspozycji czarterującemu w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w godz. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
  3. Czarterujący zobowiązuje się zwrócić jacht sprawny, czysty, sklarowany uprawnionemu przedstawicielowi Wynajmującego, w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w godzinach _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
  4. Miejscem przekazania i odbioru jachtu jest _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, miejsce cumowania jachtów Wynajmującego.

§ 2.

  1. Opłata za czarter jachtu stanowi: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
  2. Zadatek wynosi: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ płatny do _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
  3. Pozostałą należność w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ płatna w dniu rozpoczęcia czarteru jachtu.
  4. Kaucja wpłacona u przedstawiciela firmy przy przyjmowaniu jachtu wynosi _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 
  5. Opłata za sprzątanie jachtu wynosi _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _.

    Wpłat opisanych w § 2. pkt 1-3 można dokonać przekazem pieniężnym na adres firmy, przelewem na rachunek bankowy lub płatnością online podczas dokonywania rezerwacji.
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
  6. Umowa o czarter jachtu nabiera mocy po terminowej wpłacie zadatku, o której mowa w §2. pkt 2. Pozostałą należność można uregulować u przedstawiciela firmy w dniu odbioru jachtu.
  7. Nieuiszczenie opłaty, o której mowa w § 2. pkt 2 w terminie może powodować rozwiązanie niniejszej umowy bez konieczności odrębnego powiadomienia.

§ 3.

Przy odbiorze jachtu należy posiadać Umowę o Czarter jachtu, potwierdzenie wpłaty zadatku, dokument uprawniający do prowadzenia jachtu oraz dowód osobisty lub paszport. Wydanie i odbiór jachtu odbywają się w oparciu o Protokół Zdawczo - Odbiorczy.

§ 4.

Czarterujący zobowiązany jest do zdania jachtu w terminie określonym w §1 pkt.3. Rejs należy planować tak, aby nieprzewidziane okoliczności nie uniemożliwiły powrotu jachtu w terminie. Kara umowna za każdą rozpoczętą godzinę opóźnienia wynosi 1000 zł i będzie potrącana z kaucji.

§ 5.

Czarterujący zobowiązuje się eksploatować powierzony mu jacht zgodnie z obowiązującymi przepisami PZŻ, danymi zawartymi w dokumentach jachtu, dobrą praktyką żeglarską oraz wytycznymi Armatora. Przy wiatrach powyżej 6°B obowiązuje całkowity zakaz opuszczania portu oraz żaglowania.

§ 6.

  1. Czarterujący ponosi odpowiedzialność materialną za jacht z wyposażeniem w okresie objętym Umową o Czarter.
  2. Czarterujący zobowiązany jest pokryć szkody wynikające z uszkodzeń jachtu i jego wyposażenia oraz braków z wyposażenia powstałych w okresie czarteru zgodnie z cennikiem Wynajmującego. W przypadku awarii Czarterujący zobowiązany jest przed podjęciem jakichkolwiek działań do porozumienia się z przedstawicielem Wynajmującego oraz spisaniu oświadczenia sternika o przebiegu zdarzenia wraz z danymi poszkodowanego i sprawcy zdarzenia.
  3. Na czas awarii jachtu uniemożliwiającej dalszy czarter Wynajmujący, zobowiązuje się dokonać wszelkich starań, aby Czarterujący mógł jak najszybciej dalej kontynuować czarter.
  4. Wynajmujący, gwarantuje ubezpieczenie jachtów w zakresie OC, Casco, NNW załogi oraz kradzieży silnika.

§ 7.

W przypadku niedopełnienia w/w formalności lub odrzucenia wniosku o odszkodowanie przez firmę ubezpieczeniową, zaistniałe straty materialne pokrywa Czarterujący.

§ 8.

W przypadku, gdy zostało wszczęte postępowanie o odszkodowanie od firmy ubezpieczeniowej rozliczenie kaucji nastąpi w ciągu 7 dni po otrzymaniu przez Armatora decyzji od firmy ubezpieczeniowej i przedłożeniu przez Czarterującego wykazu strat i uszkodzeń.

§ 9.

Podstawą do wyliczenia kosztów strat i uszkodzeń powstałych w czasie objętym umową czarteru jachtu będzie „Protokół przekazania jachtu” wraz z wyceną poszczególnych części wyposażenia i opisem uszkodzeń.

§ 10.

Powyższa wycena zostanie sporządzona przez Armatora, biorąc pod uwagę cenę zakupu, cenę transportu oraz koszty strat wynikłe z nie możliwości przekazania niesprawnego jachtu następnej załodze i inne koszty spowodowane koniecznością uzupełnienia i naprawy sprzętu.

§ 11.

Na wycenie strat musi znajdować się podpis Armatora i Czarterującego.

§ 12.

W wypadku odmowy złożenia podpisu przez Czarterującego na wycenie strat, Armator podpisuje ten protokół z adnotacją o przyczynie odmowy podpisania wyceny strat.

§ 13.

Wynajmujący, zastrzega sobie prawo do podstawienia innego, lecz podobnej klasy jachtu, jeżeli z przyczyn spowodowanych przez siłę wyższą lub osobę trzecią niemożliwe jest podstawienia zamówionego w Umowie jachtu.

§ 14.

  1. Załączniki do niniejszej Umowy stanowi protokół zdawczo - odbiorczy.
  2. Reklamacje klienta przyjmowane są do 14 dni od zakończenia czarteru w formie pisemnej.
  3. Spory wynikające z niniejszej umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla Siedziby Wynajmującego.
  4. Umowę spisano w 2 jednobrzmiących egzemplarzach.
  5. Wszelkie zmiany i dodatkowe ustalenia muszą być objęte dodatkowym pisemnym aneksem.

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej: RODO) informuję, iż:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest firma _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
  2. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) - c) RODO w celu realizacji obowiązków wynikających z zawarcia przez Państwa z _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ umowy o świadczenie usług, a także w celu wykonania ciążących obowiązków prawnych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do wykonywania w/w czynności. Pomimo dobrowolności, konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wykonywania w/w czynności.
  3. Administrator danych osobowych – _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ - przetwarza Państwa dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 2 odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:
    1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
    2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów zawartych z _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ przetwarzają Państwa dane osobowe.
  5. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez cały okres trwania zawartej przez Państwa umowy o świadczenie usług, nie krócej niż do dnia zakończenia prac objętych umową. Natomiast Państwa dane osobowe utrwalone w dokumentacji księgowej będą przechowywane przez okres wskazany w obowiązujących przepisach prawa, w tym przepisach podatkowych.
  6. Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z RODO i innych przepisów prawa, posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody. Uprawnienia te mogą Państwo realizować w siedzibie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, korespondencyjnie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
  7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzoru w rozumieniu RODO w przypadku uznania, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO.
  8. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Wynajmujący Czarterujący