W momencie podpisania protokołu przekazano Czarterującemu jacht wraz z pełnym osprzętem niezbędnym do pływania oraz wyposażeniem ruchomym.
Czarterujący oświadcza, że zapoznał się i akceptuje Ogólne Warunki Czarteru. Zapoznał się ze stanem technicznym jachtu wraz z jego wyposażeniem i nie zgłasza uwag. Czarterujący oświadcza, że pokryje wszelkie koszty związane z uszkodzeniem lub utratą wyposażenia jachtu. Kwituje się pobranie kaucji od Czarterującego w wysokości - (_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _) na pokrycie ewentualnych strat. W przypadku jakiegokolwiek uszkodzenia zabudowy wnętrza, instalacji techn. jachtu lub kadłuba jachtu (rysa lub wgniecenie) kaucja zostaje zatrzymana i przezmaczona na rzecz naprawy, rozliczenie na żadanie zostanie przesłane po okresie czarterowym.
W przypadku - uszkodzenia śruby koszt 1000 zł., zatkana 1 toaleta elektryczna - 750 zł. zaplamiony materac 300 zł/szt, złe zatankowanie cieczy do złego zbiornika - przepadek kaucji, zwrot jachtu z nieopróżnionym zbiornikiem fekaliów - 500 zł.
Opłata serwisowa (sprzątanie, gaz, tankowanie, serwis) - - - bez wynoszenia śmieci i mycia naczyń.
Kaucja będzie rozliczona w momencie zdania jachtu. Ewentualna mniejsza ilość paliwa przy zdawaniu jachtu rozliczana jest 10 zł/l + 100 zł usługa tankowania.
Zwrot jachtu następuje ostatniego dnia czarteru do godz. 10.00. Wydłużony czas zdania tj. w godz.10.00-12.00 ostatniego dnia - 200 zł.
Niniejszym oświadcza się, że na ww. jachcie przeprowadzone zostało szkolenie wynikające z rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013r. w sprawie szkolenia z zakresu bezpieczeństwa na wodzie (Dz. U. poz. 599) oraz akceptuje Ogólne Warunki Czarteru znajdujące się na jachcie lub/i stronie.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Armator
Czarterujący
OGÓLNE WARUNKI CZARTERU
§1
Armator wyda jacht do dyspozycji Czarterującego pierwszego dnia czarteru pomiędzy godz. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (inne godz. do uzgodnienia) w porcie w _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ i przekaże go protokołem zdawczo-odbiorczym. W sytuacji wyjątkowej spowodowanej niebezpiecznymi warunkami żeglugi lub wcześniejszą awarią jachtu Armator zastrzega możliwość zmiany godziny i miejsca wydania jachtu o czym niezwłocznie powiadomi Czarterującego.
Jacht będący przedmiotem czarteru będzie wydany tylko pełnoletniemu, trzeźwemu Czarterującemu, który przedstawi dokument tożsamości. Jeżeli tego wymagają przepisy Czarterujący powinien posiadać patent uprawniający do sterowania jednostką.
§2 Odpowiedzialność
Czarterujący w okresie czarteru będzie Kierownikiem jachtu. Armator oczekuje, że Kierujący, będzie dowodził jachtem, zgodnie z obowiązującymi przepisami i dobrą praktyką starając się uniknąć awarii, kolizji i wypadków.
Czarterujący ponosi pełną odpowiedzialność materialną za jacht wraz z osprzętem, silnikiem oraz wyposażeniem określonym w Protokole Zdawczo-Odbiorczym w okresie objętym umową o czarter. W przypadku awarii Czarterujący zobowiązany jest przed podjęciem jakichkolwiek działań naprawczych do kontaktu z Armatorem.
Czarterujący zobowiązany jest pokryć szkody wynikające z uszkodzeń jachtu i jego wyposażenia oraz braków w wyposażeniu powstałych w okresie czarteru. Szkody i straty powstałe w okresie czarteru rozliczane będą z kaucji a jeżeli ją przewyższają to Armator zastrzega sobie prawo do dochodzenia dalszych kwot. Jeżeli szkody zostaną pokryte przez ubezpieczenie klienta to Armator dokona zwrotu wpłaconych przez Czarterującego kwot w wysokości i zakresie otrzymanego odszkodowania (nie dotyczy kaucji). Kaucja stanowi udział własny w szkodzie. Koszty eksploatacyjne wynikające z bieżącego użytkowania pokrywa czarterujący.
Jacht jest ubezpieczony w zakresie podstawowym OC. Klient może we własnym zakresie ubezpieczyć siebie na rzecz spowodowania szkód. Wówczas kaucja jest wstrzymywana do czasu kiedy ubezpieczyciel klienta pokryje wszystkie koszty.
Czarterujący nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia jachtu i braki w wyposażeniu wymienione w protokole zdawczo-odbiorczym, a określone w dniu wydania jachtu.
Czarterujący wraz z załogą zobowiązują się do użytkowania wyposażenia jachtu zgodnie z jego przeznaczeniem (np. do toalety nie można wrzucać żadnych odpadków i papieru toaletowego. Zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa przy tankowaniu, użytkowaniu gazu (tj. m.in. nie używanie kuchenki gazowej podczas płynięcia, zakręcania butli gazowej jak tylko nie jest używana), prądu (tj. m.in. podłączenie przewodu elektrycznego do jachtu, aby nie stykał się z wodą,)
W przypadku awarii jachtu uniemożlwiającej wydanie jachtu do czarteru lub kontynuowanie rejsu Armator dołoży wszelkich starań aby zapewnić jacht o podobnych parametrach i wyposażeniu w ciągu 24h. Wówczas zwrot środków nie przysługuje.
Czarterujący zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Armatora, o wszystkich uszkodzeniach jachtu, które powstały lub, które zauważył w czasie trwania eksploatacji jachtu.
§3 Likwidacja szkód
W sytuacji wystąpienia szkody możliwej do naprawienia bez udziału Armatora, Czarterujący powiadamia o tym Armatora, a Armator dokonuje klasyfikacji szkody, decydując telefonicznie o sposobie naprawy.
Od momentu zgłoszenia szkody Armatorowi, Armator zobowiązuje się do podjęcia się naprawy, bezzwłocznie, nie później niż w ciągu 24 h (dotyczy awarii powstałych z winy Armatora).
Czas przestoju, powstały przez szkody, za które odpowiedzialny jest Klient, nie wymaga płatności żadnych świadczeń wyrównawczych bądź świadczeń zastępczych ze strony Armatora i nie są zwracane koszty czarteru (dotyczy awarii łodzi lub awarii urządzeń technicznych znajdujących się na pokładzie). W przypadku interwencji serwisowej w celu naprawy szkody powstałej z winy Czarterującego, Armator może potrącić z kaucji koszty naprawy, części i dojazdu do klienta.
Uszkodzony ster strumieniowy, GPS, echosonda lub inny osprzęt hotelowy (TV, lodówka, wc) w których wyposażony jest jacht są tylko sprzętem dodatkowym i nie zmniejszają możliwości eksploatacji łodzi, a tym samym nie oznaczają usterki, za którą Klient mógłby żądać zapłaty świadczeń wyrównawczych.
W przypadku powstania szkody związanej z jachtem, Czarterujący ma obowiązek niezwłocznie powiadomić Armatora oraz przeprowadzić niezbędne czynności formalne i proceduralne mające na celu zabezpieczenie możliwości dochodzenia o wypłatę odszkodowania w związku z szkodą powstałą w czasie eksploatacji przez niego jachtu. Czarterujący odpowiada finansowo za szkody, które nie zostały pokryte przez ubezpieczyciela.
Wykonanie naprawy kadłuba lub silnika, nie uzgodnione z Armatorem będą uznane za dodatkowe szkody powstałe z winy Czarterującego.
Jeżeli z różnych powodów, powstałych poprzez szkody na łodzi zaistniałe przed nastaniem okresu czarterowego (uszkodzenie silnika, zniszczenie etc.) i Armator nie może przekazać jachtu Klientowi, to Armator może udostępnić Klientowi inną łódź o podobnych lub lepszych parametrach. Jeżeli w uzgodnionym dniu odbioru Armator może podstawić Klientowi zastępczo jedynie łódź o niższym standardzie, to Armator płaci Klientowi odpowiednią wypłatę wyrównawczą ze względu na różnice w opłatach czarterowych. Gdy tylko łódź zamówiona u Wynajmującego przez Klienta znowu będzie do dyspozycji (naprawiona), Klient musi bezzwłocznie przenieść się na łódź uzgodnioną w umowie. W najgorszym przypadku, jeżeli nie będzie można dostarczyć łodzi zastępczej, Wynajmujący wypłaci Klientowi całą sumę wszystkich zapłaconych już Armatorowi przez Klienta w ramach czarteru opłat. Klient nie może wysuwać dalszych roszczeń wobec Armatora (np. koszta hotelu, koszta podróży itp.). Opóźnione przekazanie łodzi Klientowi przez Armatora spowodowane nagle zaistniałymi uszkodzeniami w uzgodnionym w umowie dniu przekazania łodzi możliwe jest do godz. 23:30 bez konieczności zapłaty świadczeń wyrównawczych. Po tym terminie Wynajmujący musi zaoferować Klientowi świadczenia zastępcze, tzn. albo udostępnić łódź zastępczą albo wypłacić proporcjonalną część opłaty czarterowej aż do chwili, gdy uzgodniona w umowie łódź będzie znowu gotowa do użytku. W przypadku awarii łodzi lub urządzeń technicznych mieszczących się na łodzi, powstałych z winy Armatora, Armator dopiero po okresie 48 h od zgłoszenia szkody przez Klienta zobowiązany jest w przypadku całkowitej awarii łodzi dostarczyć Klientowi łódź zastępczą lub wypłacić kwotę wyrównawczą w odpowiedniej części, naliczanej według wysokości uzgodnionej dziennej opłaty czarterowej.
§4 Ograniczenia
Akwen żeglugi podczas trwania czarteru ogranicza się do Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. Żegluga na jachcie może się odbywać w porze dziennej przy sile wiatru do 4 stopni wg skali Beauforta, co oznacza zakaz wyjścia z portu podczas silniejszego wiatru lub w miarę możliwości bezpieczne przerwanie żeglugi.
Czarterujący nie ma prawa podnajmowania jachtu innym osobom, bez pisemnej zgody Armatora, pod karą równą podwójnej opłacie czarterowej. Czarterujący nie ma prawa, bez zgody Armatora, zabierania na pokład jachtu zwierząt .Opłata dodatkowa za psa/kota wynosi od _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _/szt.
§5 Zerwanie umowy i kary
Jeżeli Czarterujący wycofa się z umowy po jej zawarciu wówczas nie przysługuje mu zwrot wpłaconej opłaty rezerwacyjnej.
Jeżeli Armator przekroczy termin podstawienia jachtu o co najmniej 24 godziny wówczas Czarterujący może uznać, że Armator zerwał niniejszą umowę może oczekiwać zwrotu wpłaconych kwot.
W przypadku zaistnienia okoliczności zmuszającej Armatora do podstawienia jachtu w innym miejscu niż określone w niniejszej umowie, wówczas Armator pokryje koszty związane z przejazdem Czarterującego z miejsca określonego w §2 ust.2 do miejsca postoju jachtu.
W wypadku zdarzeń losowych, uszkodzeń i awarii jachtu (gdy naprawa potrwa dłużej niż 48 godzin), które powstały przed okresem trwania czarteru, Armator może zerwać umowę. Powiadamia czarterującego i zwraca wszystkie wpłacone przez niego kwoty.
W przypadku gdy czarterowany jacht jest używany niezgodnie z umową i przeznaczeniem, gdy jest w sposób nienależyty zabezpieczony przed szkodą lub umyślnie niszczony oraz gdy czarterujący jest pod wpływem alkoholu Armator może w trybie natychmiastowym zerwać umowę i odebrać jacht. Wówczas opłata za czarter i kaucja przechodzi na rzecz Armatora. Może on również dochodzić dalszych kwot za poniesione straty.
§6 Kaucja
Czarterujący wpłaci Armatorowi kaucję w wysokości - (_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _), jako zabezpieczenie pokrycia kosztów ewentualnych napraw lub strat w wyposażeniu jachtu. Kaucja pomniejszona o ewentualne kary, koszty napraw lub strat zostanie zwrócona Czarterującemu z chwilą zwrócenia jachtu Armatorowi.
W przypadku jakiegokolwiek uszkodzenia instalacji na jachcie, kadłuba lub zabudowy jachtu (ułamania, porysowania itp.) kaucja zostaje zatrzymana i przeznaczona na rzecz naprawy. W przypadku - uszkodzenia śruby koszt 1000 zł., zapchana toaleta elektryczna - 750 zł, plamy na materacu – 300 zł, złe zatankowanie paliwa lub wody do złego zbiornika – przepadek kaucji.
W przypadku przekazywania zatankowanej łodzi pobierana jest dodatkowa kaucja w wysokości 500 zł. Z niej rozliczane jest na koniec zużyte paliwo. Jeżeli paliwo jest zwracane na takim samym poziomie wówczas kaucja jest zwracana w pełnej wysokości.
§7 Zdanie Jachtu
Czarterujący zwróci jacht Armatorowi ostatniego dnia czarteru w porcie macierzystym w _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ do godz. 10.00
Czarterujący zobowiązany jest do opróżnienia toalety (chemicznej lub opróżnienia zbiornika na fekalia) po zakończonym rejsie i pozostawieniu jej w stanie czystym, w innym przypadku z kaucji pobierana będzie opłata dodatkowa w wysokości 500 zł.
W przypadku pozostawienia w dniu zdania mniejszej ilości paliwa niż w momencie przekazywania jachtu czarterującemu, armator rozliczy różnice w paliwie potrącając z kaucji oraz doliczy dodatkowo 100 zł tytułem usługi tankowania.
Czarterujący zobowiązany jest do sklarowania osprzętu jachtu po odbytym Czarterze (cumy, kotwice, kamizelki, odbijacze itp.).
Obowiązkowe opłata serwisowa jest dodatkowo płatne: standard (sprzątanie, tankowanie, gaz, woda) -. Opłata pobierana jest z góry. Cena nie obejmuje mycia naczyń, opróżnienia toalety i wynoszenia śmieci.
W przypadku opóźnienia przekazania jachtu przez Czarterującego Armatorowi z przyczyn leżących po stronie Czarterującego, Czarterujący będzie zobowiązany do zapłaty Armatorowi kary umownej w kwocie 300 zł za każdą godzinę. W przypadku przekazania jachtu z opóźnieniem powyżej 24h , kaucja ulega przepadkowi, a Czarterujący zapłaci karę umowną w wysokości dwukrotności dobowej opłaty czarterowej za każdy dzień bezumownego korzystania z jachtu. Sytuacja ta może być traktowana jako zabór mienia.
§8 Inne
Wszelkie opłaty i koszty związane z postojem i bieżącą eksploatacją jachtu w okresie czarteru ponosi Czarterujący.
Stan jachtu i jego wyposażenia na dzień pobrania i zdania, będzie określony w podpisanym przez Strony protokole zdawczo-odbiorczym.
Wszelkie ewentualne sprawy sporne nie objęte umową będzie rozstrzygać Sąd Rejonowy właściwy dla siedziby Armatora.
Jakiekolwiek zmiany w umowie muszą mieć charakter pisemnego aneksu.