Umowa czarteru nr _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Zawarta w dniu  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, zwana dalej Umową, pomiędzy
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ zwanym dalej Armatorem

reprezentowanym przez _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

a

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, zamieszkały/ła  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, tel.:  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, e-mail:  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ zwanym dalej Czarterującym

§ 1.

  1. Przedmiotem umowy jest najem (czarter) jachtu:  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, dalej jako jacht
  2. Czarterujący ma prawo korzystania z jachtu i żeglowania wyłącznie w obszarze Wielkich Jezior Mazurskich (WJM)
  3. Okres trwania czarteru trwa od dnia  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ do dnia  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ do godziny   _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _.

§ 2.

  1. Armator zobowiązuje się:
    1. przekazać Czarterującemu jacht sprawny, czysty, sklarowany w dniu  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w godzinach  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
  2. Czarterujący zobowiązuje się zwrócić jacht sprawny, czysty, sklarowany przedstawicielowi Armatora w dniu  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w godzinach  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
     
  3. Miejscem przekazania jachtu jest:  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    Miejscem odbioru jachtu jest:  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

§ 3.

  1. Za czarter jachtu w okresie, o którym mowa w § 1 pkt 3 Czarterujący zapłaci Armatorowi wynagrodzenie w wysokości  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ brutto (słownie:  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ brutto)
  2. Na poczet wynagrodzenia, określonej w § 3 pkt 1 Czarterujący wpłaci Armatorowi I ratę w wysokości  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (słownie:  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _) do dnia  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
  3. Pozostałą część wynagrodzenia w wysokości  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (słownie:  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _) Czarterujący zobowiązany jest zapłacić najpóźniej w dniu odbioru jachtu - gotówką w porcie przy odbiorze jachtu lub co najmniej 3 dni przed dniem odbioru jachtu na rachunek bankowy:
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
  4. Dniem zapłaty jest dzień uznania wynagrodzenia na rachunku bankowym Armatora
  5. W celu otrzymania faktury VAT, Czarterujący zobowiązany jest poinformować Armatora przed wpłaceniem zaliczki.

§ 4

  1. Czarterujący zobowiązany jest do zapłaty Armatorowi kaucji w wysokości  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (słownie: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _) w terminie określonym w § 3 pkt 3. W przypadku, gdy sternik jachtu motorowego lub jednostki żaglowej do 7,5 m nie posiada stosownego patentu, wysokość kaucji ulega podwojeniu.
  2. Kaucja, o której mowa w ust. 1 powyżej służy zabezpieczeniu wszelkich zobowiązań Czarterującego wynikających z Umowy, w szczególności naprawy uszkodzeń technicznych jachtu lub strat poniesionych przez Armatora w związku z nienależytym wykonaniem niniejszej umowy lub powstałą szkodą lub ewentualnych kar, na co Czarterujący wyraża zgodę.
  3. Armator po zakończeniu czarteru i sporządzeniu protokołu zdawczo - odbiorczego, zwróci Czarterującemu kaucję lub jej odpowiednią część, przy czym zwrot nastąpi nie później niż w terminie 7 dni od daty rozliczenia wszelkich należności należnych dla Armatora od Czarterującego.

§ 5

  1. Czarterujący zobowiązuje się używać jacht zgodnie z jego przeznaczeniem. Czarterujący powinien używać jachtu zgodnie z dobrą praktyką żeglarską. W razie potrzeby refować żagle, nie opuszczać portu podczas silnych wiatrów. Przy wiatrach powyżej 6B obowiązuje zakaz opuszczania portu oraz żeglowania.
  2. Czarterujący ponosi pełną odpowiedzialność za powierzony jacht z wyposażeniem w okresie objętym umową, w szczególności ponosi pełna odpowiedzialność za utratę, zniszczenia, uszkodzenia jachtu lub jego wyposażenia.
  3. Czarterujący zobowiązany jest do zdania jachtu w terminie określonym w § 2 pkt 2. Rejs należy planować tak, aby pogoda oraz inne okoliczności umożliwiły zwrot jachtu w terminie.
  4. Czarterujący oświadcza, że jacht będzie używany tylko przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia (patent żeglarski), a w przypadku jachtu bez wymogu patentu oświadcza, że posiada niezbędną wiedzę i umiejętności do jego prowadzenia.
  5. Czarterującemu zabrania się podnajmu jachtu osobom trzecim (dalszy czarter) oraz udziału w regatach żeglarskich, bez zgłoszenia udziału Armatorowi i otrzymaniu zgody na udział.
  6. W przypadku szkody Czarterujący zobowiązany jest:
    1. przed podjęciem jakichkolwiek działań, skontaktować się z przedstawicielem Armatora (tel serwisowy lub w razie zajętości tel. biurowy),
    2. sporządzić „Protokół Wypadku” z datą i miejscem zdarzenia, opisem zdarzenia, uszkodzeniami oraz danymi osobowymi, tel. i podpisem sternika (sterników w razie kolizji),
    3. udostępnić Armatorowi dokument z §5 p 6.b. do czasu zdania jachtu.
  7. Czarterujący odpowiada za szkody powstałe w trakcie trwania czarteru do wysokości kwoty kaucji. Powyżej wysokości kwoty kaucji odpowiedzialność za szkodę spoczywa na Czarterującym w przypadku stwierdzenia przez Armatora rażącego zaniedbania podczas trwania okresu najmu.
    1. Kaucja pokrywa zdarzenie jednorazowe. Czarterujący zobowiązuje się na wezwanie Armatora do uzupełnienia kaucji w przypadku jej potrącenia lub wstrzymania na skutek każdego pojedynczego zdarzenia mającego miejsce w trakcie trwania czarteru. Dalsza kontynuacja czarteru możliwa będzie po spełnieniu powyższego warunku. W razie odmowy, Armator zastrzega sobie prawo do zerwania umowy czarteru z winy klienta i obciążenia go kosztami ewentualnego przeprowadzenia i zdania jachtu.
    2. Jeżeli Czarterujący wyrządzi szkodę na innym jachcie, kaucja może zostać wstrzymana aż do momentu zakończenia procedury odszkodowawczej z TU z tytułu OC. W sytuacji, gdy roszczenie zostanie odrzucone przez TU w części lub całości lub Armator poniesie dodatkowe koszty związane z odmową rekompensaty z TU kaucja może zostać potrącona w części lub w całości. Ostateczne rozliczenie kaucji będzie realizowane na podstawie noty obciążeniowej.
    3. W przypadku niewystąpienia dodatkowych kosztów, o których mowa §5, wstrzymana kaucja zostanie zwrócona przez Armatora Czarterującemu.
  8. Reklamacje Czarterującego przyjmowane są w formie pisemnej (z potwierdzeniem dostarczenia) w terminie 14 dni od zakończenia najmu jachtu. Decyduje data wpływu.

§ 6

  1. W przypadku nieuiszczenia I raty w terminie lub nieprzesłania pocztą bądź e-mailem _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ podpisanej kopii Umowy w terminie, Armator zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy bez konieczności wcześniejszego powiadomienia Czarterującego.
  2. Nieodebranie jachtu w wyznaczonym w umowie terminie skutkuje przepadkiem wpłaconej I raty oraz anulacją czarteru bez konieczności informowania Czarterującego przez Armatora.
  3. W przypadku rezygnacji przez Czarterującego z czarteru jachtu po dokonaniu wpłaty I raty, wynagrodzenie przepada.
  4. Jeżeli Strony uzgodnią inny termin czarteru lub odbioru jachtu, zmiany takiej nie uważa się za rezygnację, o której mowa w punkcie poprzedzającym. W przypadku zmiany terminu, Czarterujący zobowiązany jest uregulować różnicę w cenie za czarter jachtu wynikającą z przedstawionej przez Armatora oferty.

§ 7

  1. Przy odbiorze jachtu Czarterujący powinien okazać przedstawicielowi Armatora podpisaną umowę na czarter jachtu, potwierdzenie wpłaty I raty, dokument uprawniający do prowadzenia jachtów oraz dowód osobisty lub paszport. Członkowie załogi powinni również posiadać dokument stwierdzający tożsamość (ze zdjęciem).
  2. Przekazanie i odbiór jachtu odbywa się na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego, w którym będzie przedstawiony faktyczny stan jachtu oraz spis wyposażenia. Protokół stanowi podstawę oceny stanu jachtu i wyposażenia w czasie przekazywania go na powrót Armatorowi.
  3. Obowiązkiem Czarterującego jest wpisanie do protokołu zdawczo - odbiorczego, w czasie odbioru jachtu wszelkich uwag i zastrzeżeń dotyczących stanu technicznego jachtu. W przypadku sytuacji spornych przyjmuje się, że stan techniczny jachtu w momencie przyjęcia jest zgodny z protokołem zdawczo-odbiorczym.

§ 8

  1. Armator zastrzega sobie prawo do podstawienia innego tej samej lub podobnej klasy jachtu, jeżeli z przyczyn niezależnych od Armatora lub spowodowanych przez osobę trzecią, niemożliwe będzie podstawienie jachtu, zgodnie z opisem w § 1 pkt § 1. W sytuacji uszkodzenia jachtu z winy Czarterującego, czarter może zostać uznany za zakończony, jeżeli jednostka nie jest zdolna do żeglugi a Armator nie będzie miał możliwości podstawienia jachtu zastępczego.
  2. Armator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy wynikające z orzeczeń lub aktów organów władzy lub administracji publicznej, w szczególności tych, które weszły w życie w związku z wystąpieniem siły wyższej.
  3. Armator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy w zakresie, w którym niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy jest bezpośrednim następstwem działania siły wyższej.
  4. Przez siłę wyższą rozumie się w szczególności: stan wojenny, stan klęski żywiołowej, stan wyjątkowy, złe warunki atmosferyczne, uniemożliwiające wykonanie umowy, stan epidemii, stan zagrożenia epidemiologicznego.
  5. W przypadku działania siły wyższej mogącego bezpośrednio wpłynąć na wykonanie zobowiązań Strony wynikających z Umowy, Strona powołująca się na działanie siły wyższej jest zobowiązania do niezwłocznego poinformowania drugiej Strony na piśmie pod rygorem nieważności o działaniu siły wyższej i podjęcia odpowiednich działań zmierzających do prawidłowego wykonania zobowiązań wynikających z Umowy w możliwym zakresie oraz ograniczenia skutków działania siły wyższej. Strona powołująca się na działanie siły wyższej zobowiązana jest także do niezwłocznego poinformowania drugiej strony na piśmie pod rygorem nieważności o wszelkich następstwach wynikających z działania siły wyższej.
  6. W przypadku wystąpienia siły wyższej Armator przedstawi Czarterującemu alternatywny sposób wykonywania Umowy lub poszczególnych zobowiązań z niej wynikających poprzez wyznaczenie innego uzgodnionego z Czarterującym terminu wykonania umowy lub zwrot Czarterującemu równowartość I wpłaconej przez Czarterującego raty w postaci bonu wartościowego.
  7. Bon wartościowy wystawiony przez Armator uprawnia do wykupienia usług świadczonych przez Armatora o wartości do kwoty, na którą bon wartościowy został wystawiony.
  8. Okres ważności bonu wartościowego jest wskazany każdorazowo na wystawionym bonie.

§ 9

  1. W ramach umowy, Armator zapewnia bezpłatny serwis jachtu na szlaku WJM w godz. 8-18, siedem dni w tygodniu.
  2. Zgłoszenia przyjmowane są telefonicznie na numer serwisowy podany w protokole zdawczo-odbiorczym.
  3. Serwis obejmuje wyposażenie niezbędne do bezpiecznej żeglugi: układ sterowy, silnik, miecz, takielunek, żagle, maszt, poważne uszkodzenia kadłuba, ster, instalację gazową.
  4. Ze względu na znacznie obniżony koszt czarteru bezpłatny serwis nie dotyczy oferty Last Minute.
  5. Serwis ponadstandardowy: obejmuje urządzenia podnoszące komfort żeglugi i wysyłany jest w drugiej kolejności (w miarę dostępności ekipy serwisowej). Możliwe jest szybsze wysłanie ekipy serwisowej; za dodatkową odpłatnością.
  6. Koszt usunięcia usterki na skutek uszkodzeń spowodowanych przez klienta, bądź będących następstwem złej praktyki żeglarskiej, ponosi klient.
  7. Nieuzasadnione wezwanie serwisu do jachtu poza teren przystani będzie obciążone wg stawki:
    1,20 zł/km netto + 75,00 zł rbg netto
  8. W razie awarii urządzeń dodatkowych, wymienionych poniżej i braku możliwości usunięcia usterki, Armator zobowiązuje się do zwrotu kwoty, adekwatnej do wartości wymienionych pozycji zawartej w cenie czarteru. Stawki zwrotu: ogrzewanie: 25 zł./doba, lodówka 10 zł./doba. Do dokonania zwrotu niezbędne jest zgłoszenie awarii na telefon serwisowy Armatora niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

§ 10

  1. Czarterujący nie może rościć praw do zwrotu wynagrodzenia za czarter jachtu w przypadku zużycia materiału zauważonego na szlaku, awarii jachtu, wyposażenia lub silnika powstałej z jego winy lub członków załogi lub niezachowania przez niego lub członków załogi zasad bezpieczeństwa i dobrej praktyki żeglarskiej.
  2. Czarterujący zapłaci Armatorowi kary umowne:
    1. w razie opóźnienia w zwrocie jachtu w terminie określonym w § 2 pkt 2 umowy w wysokości w przypadku spóźnienia wynosi: do 1 godz. - 100 zł , 2-3 godz. - 200 zł/godz., 4-6 godz. - 300 zł/godz. , 7-16 godz. - 200% stawki dobowej określonej w cenniku, powyżej 13 godz. - każda kolejna doba w wysokości 300 % stawki dobowej określonej w cenniku;
    2. w razie zwrotu jachtu niesklarowanego lub nieposprzątanego w wysokości 250 zł – jacht żaglowy i jacht motorowy sięgający do 8,70 m długości, 500 zł – jacht motorowy sięgający 12 m długości;
    3. w razie zwrotu jachtu z nieopróżnionym WC w wysokości 400 zł;
    4. w razie oddania jachtu w dalszy czarter osobie trzeciej bez zgody Armatora - dwukrotność wartości czarteru.
    5. w razie udziału w regatach żeglarskich, bez zgłoszenia udziału Armatora i otrzymania zgody na udział - dwukrotność wartości czarteru.
  3. Armator zastrzega prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.

§ 11

  1. Integralną częścią Umowy jest protokół zdawczo - odbiorczy, podpisywany przy odbiorze jachtu i zwrocie.
  2. Spory wynikające z Umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla miejsca siedziby Armatora.
  3. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.
  4. W kwestiach nieuregulowanych w Umowie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
  5. Armator odpowiada wyłącznie za ustalenia zawarte w formie pisemnej.
  6. Wszelkie zmiany Umowy muszą być dokonywane pod rygorem nieważności w formie aneksu do Umowy.

 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Przedstawiciel Armatora Czarterujący

 

Oświadczenie:

Zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. 2018 r. poz. 1000) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, przez _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w celach umożliwiających prowadzenie panelu klienta, a co się z tym wiąże, zachowanie historii czarterów, na podstawie której przyznawany jest rabat i możliwe zawieranie umów na wynajem jachtów.

Osoby, które wyraziły zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, mają prawo dostępu do nich, tj. mogą je zmieniać lub wycofać ze zbioru danych poprzez przekazanie odpowiedniej informacji administratorowi danych, _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 


Informuję, że chcę/nie chcę (podkreślić właściwe) otrzymać fakturę.

Dane potrzebne do faktury:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 

  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
  (imię i nazwisko)