Umowa najmu (czarteru) jachtu NR _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

  
Zawarta w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ pomiędzy:

1. Właścicielem jachtu „Armatorem”: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

2. A Czarterującym jacht: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ zamieszkałym _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

nr. Dowodu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

nr. Patentu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

nr. Telefonu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


Przedmiotem najmu jest jacht _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w terminie od _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ do _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ i cenie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (słownie: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _).

Jacht wyposażony jest zgodnie z wyszczególnieniem w protokole przekazania/przejęcia jachtu. 
Czarterujący oświadcza, że zapoznał się z instrukcją kładzenia i stawiania masztu.

Jacht będzie prowadzony przez wykwalifikowanego sternika.

Jacht znajduje się w: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Wydanie jachtu nastąpi w godzinach między _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w pierwszym dniu czarteru.

Czarterujący zwróci jacht w godzinach _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ w ostatnim dniu czarteru w: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _. Powrót jachtu do mariny nastąpi do godziny 18:00 w dniu poprzedzającym zdanie jachtu.

Obowiązuje opłata za sprzątanie jachtu w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Obowiązuje kaucja gwarancyjna w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, za każdy jacht, która jest zwracana po bezszkodowym zdaniu jachtu, potwierdzonym protokołem.

Szczegóły przejęcia i zdania jachtu oraz odpowiedzialność za szkody wynikłe z winy czarterującego zawarte są w Regulaminie czarterów. Regulamin Czarterobiorca jest zobowiązany znać i przestrzegać, co potwierdza własnoręcznym podpisem.

 

Czytelny podpis osoby czarterującej jacht Podpis właściciela
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 

Umowa czarteru jachtu - Regulamin czarteru

  1. Umowa czarteru staje się obowiązująca po opłaceniu przez Czarterującego całej kwoty za czarter jachtu wraz kaucją gwarancyjną określoną w Umowie.
  2. Armator zobowiązany jest do wydania Czarterującemu jachtu w stanie umożliwiającym bezawaryjne i bezpieczne żeglowanie.
  3. Czarterujący w momencie odbioru jachtu musi okazać Umowę, uprawnienia do prowadzenia jachtu, dokument tożsamości którego numer wpisany został w Umowie, dowód wpłaty należności za czarter.
  4. W przypadku niemożności wyczarterowania jachtu określonego w Umowie z przyczyn niezależnych od armatora zastrzega on sobie prawo do dostarczenia jachtu o podobnym standardzie i wyposażeniu.
  5. Podczas czarteru Czarterujący zobowiązany jest do dbania o jacht i użytkowania go zgodnie z dobrze pojętą praktyką i etykietą żeglarską. Ma obowiązek zapoznać się z instrukcjami obsługi maszyn i urządzeń, które znajdują się na wyposażeniu jachtu. Czarterujący odpowiada materialnie za stan powierzonego mu jachtu i jego wyposażenia.
  6. W przypadku powstania awarii należy skontaktować się z armatorem celem ustalenia sposobu i miejsca jej usunięcia. 
    Armator zastrzega sobie czas naprawy do 48 godzin dni roboczych od momentu zgłoszenia usterki przez czarterującego. W przypadku uszkodzeń powstałych z winy Czarterującego ponosi on odpowiedzialność finansową za wynikłe szkody. Zobowiązany jest on do ich zgłoszenia armatorowi, pod rygorem poniesienia kosztów ekspresowej naprawy w przypadku braku wcześniejszego zgłoszenia awarii lub uszkodzenia jachtu. W przypadku zatajenia uszkodzeń przez czarterującego, armator podwyższy koszt naprawy o 100%.
  7. Armator zastrzega prawo wymiany elementów i urządzeń stanowiących wyposażenie jachtu, w razie ich awarii, na inny sprawny sprzęt lub urządzenia w miejsce uszkodzonych / przykład: silnik, lodówka, ogrzewanie itp. /.
  8. Czarterujący nie może podnajmować najmowanego jachtu, brać udziału w regatach na najmowanym jachcie oraz wprowadzać zwierząt na jacht bez zgody armatora.
  9. Jacht należy zdać w miejscu i terminie określonym w Umowie. W przypadku spóźnienia Czarterujący jest zobowiązany do pokrycia opłaty za każdą rozpoczętą godzinę opóźnienia w wysokości 200 zł. W wypadku przekroczenia terminu zwrotu jachtu powyżej 8 godzin Czarterujący zostanie obciążony karną odpłatnością w wysokości 300% dziennego czarteru, podobna opłata obowiązuje za każdy rozpoczęty dzień przekroczenia.
  10. Wynajęcie i zdanie jachtu następuje na podstawie Protokołu przekazania/przejęcia jachtu w którym wymieniony jest cały sprzęt znajdujący się na jachcie oraz stan jachtu. Protokół ten jest sporządzany w dwóch jednakowo brzmiących egzemplarzach. Przy przejęciu jachtu Czarterujący powinien sprawdzić sprzęt wymieniony w Protokole przekazania/przejęcia jachtu i podpisać własnoręcznie jego stan i ilość .Protokół ten będzie stanowił podstawę do oceny stanu jachtu i sprzętu przy jego zdawaniu. Za braki i uszkodzenia ujawnione po podpisaniu Protokołu przekazania/przejęcia jachtu odpowiada Czarterujący i zobowiązany jest do ich usunięcia lub pokrycia strat wg cen określonych w Protokole. Brak Protokołu przekazania/przejęcia jachtu po zakończonym czarterze obciąży Czarterującego wszelkimi stwierdzonymi brakami i uszkodzeniami.
  11. Czarterujący zobowiązany jest do zapoznania się z instrukcjami używania sprzętu, w szczególności z instrukcją kładzenia i stawiania masztu. A w razie ich braku, używać sprzęt zgodnie z jego przeznaczeniem i zdrowym rozsądkiem.
  12. Ponieważ jacht jest ubezpieczony, szczególnie dokładnie należy zapoznać się z trybem postępowania w przypadku kolizji lub kradzieży. Zaniechanie lub błędne postępowanie w przypadku kolizji lub kradzieży może doprowadzić do utraty odszkodowania. W takim wypadku wynikłe straty pokrywa Czarterujący jacht. Ubezpieczenie nie pokrywa strat związanych z uszkodzeniem lub złamaniem masztu i sztagu.
  13. Kaucja zostanie zwrócona Czarterującemu po bezszkodowym zdaniu jachtu. W innym razie z kaucji zostanie odliczona suma strat jakie spowodował Czarterujący. W wypadku braku wyceny szkód, armator wstrzymuje zwrot kaucji do czasu wyceny szkód (wycena przez rzeczoznawcę na koszt Czarterobiorcy).
  14. Zmiany niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej. Strony zobowiązują się do rozwiązywania sporów polubownie, a w braku polubownego załatwienia sprawy rozstrzygnie ją Sąd Rejonowy w Rybniku.
  15. Umowa z Regulaminem czarteru oraz Protokół przekazania/przejęcia jachtu są sporządzane w dwóch jednakowo brzmiących egzemplarzach i w takiej formie podpisane przez każdą ze stron.

Protokół przekazania jachtu sporządzany jest na kei w: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ dla każdego z jachtów indywidualnie przez osobę przekazującą jacht.

 

Czytelny podpis osoby czarterującej jacht Podpis właściciela
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 

Składanie i stawianie masztu - Instrukcja

Wszystkie nasze jachty są wyposażone w patent do składania i stawania masztu typu „bramka” co w znacznym stopniu
ułatwia zadanie.

  1. Przed opuszczeniem masztu należy sprawdzić, czy z położonym masztem będziemy w stanie manewrować jachtem - nie zaleca się opuszczania masztu w portach i miejscach cumowania innych jachtów. Należy zwracać szczególną uwagę, aby podczas manewrowania z położonym masztem nie doszło do kolizji z inną jednostką lub przeszkodą.
  2. Zamknij wszystkie luki pokładowe na jachcie
  3. Zroluj fok oraz zrzuć grot i zapnij go w pokrowcu ”lazy jack”,
  4. Wypnij z likszpary masztu wszystkie pełzacze grota,
  5. Wypnij bom, a przed jego odpięciem pamiętaj o tym, aby poluzować linki ”lazy jacka”. W przeciwnym razie ciężar bomu z żaglem może spowodować wyrywanie remizek w pokrowcu ”lazy jacka”,
  6. Rozmieść załogę w taki sposób, aby jacht był stabilny (nie kołysał się na boki) oraz tak, aby nikt z załogi nie przebywał bezpośrednio pod masztem,
  7. Przygotuj fał talii bramki, by w trakcie opuszczania masztu nie był splątany,
  8. Kontrolując (trzymając napięty lub zaknagowany) fał wypnij przetyczkę z talii bramki,
  9. Rozpocznij płynnie opuszczać maszt luzując talię, nie dopuść do tego, aby uderzył on w podporę masztu,
  10. Po położeniu masztu naciągnij fał tak, aby sztywny sztag nie zwisał swobodnie. Nie wolno chwytać się sztywnego sztagu, a szczególnie gdy maszt jest położony. Sztywny sztag jest wykonany z profilu aluminiowego i może on zostać skrzywiony.
  11. Należy sprawdzić czy całe olinowanie znajduje się na jachcie i jest właściwie zabezpieczone. Bardzo często bywa, że achtersztag i inne olinowanie ląduje w wodzie, a następnie w śrubie silnika lub na knadze innego jachtu czy też na kei.
  12. Przed postawieniem masztu należy sprawdzić stan olinowania stałego, w tym przede wszystkim przetyczki, zawleczki i ściągaczy (czy są skontrowane),
  13. Sprawdzamy czy szoty lub inne fały nie znajdują się pod piętą masztu
  14. Stawiamy maszt poprzez wybieranie fału. Maszt powinien podnosić się płynnie bez stawiania większego oporu. Gdy na takowy napotkamy należy zaprzestać podnoszenia masztu i sprawdzić czy olinowanie masztu nie zaczepiło się o osprzęt pokładowy (okucia, knagi, rumpel, pantograf, itp.), Najlepiej stawiać maszt na trzy razy: 1. podnieść maszt o 1/3 zatrzymać się zamknąć stoper fału i skontrolować olinowanie czy gdzieś nie jest zaczepione. 2. podnieść maszt do 2/3 wysokości zatrzymać się zamknąć stoper fału i skontrolować olinowanie czy gdzieś nie jest zaczepione. 3. podnieść maszt do 3/3 wysokości kontrolując czy fały i szoty nie wchodzą w piętę masztu oraz czy achtersztag dobrze się ułożył.
  15. Po postawieniu masztu zabezpieczamy go przez włożenie przetyczki w talii bramki.
  16. W przypadku, gdy nie możemy dociągnąć masztu do pozycji, w której będziemy mogli założyć przetyczkę należy poluzować achtersztag, włożyć przetyczkę i naciągnąć achtersztag.