UMOWA CZARTERU JACHTU MOTOROWEGO nr _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Zawarta w dniu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ pomiędzy:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ zwanym dalej "Armatorem", a:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

dowód osobisty seria, nr _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _,  telefon kontaktowy _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ zwanym dalej "Czarterującym".

  1. Przedmiotem Umowy jest czarter jachtu motorowego _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ o nazwie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, rok budowy _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ nr identyfikacyjny _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (dalej „jacht”), w terminie od _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, godz. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ do _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, maksymalnie do godz. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _, na szlaku połączonych Wielkich Jezior Mazurskich.

    Wyposażenie jachtu: 
    zgodnie z Protokołem Zdawczo-Odbiorczym Jachtu _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ o nazwie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
  2. Armator zobowiązuje się przekazać Czarterującemu jacht sprawny, czysty, wyposażony zgodnie z Protokołem Zdawczo – Odbiorczym, natomiast Czarterujący zobowiązuje się dokonać odbioru jachtu w terminie wskazanym w Umowie oraz utrzymać jacht w takim stanie przez cały okres trwania czarteru. Przy odbiorze jachtu Czarterujący musi przedstawić Armatorowi swój dokument tożsamości ze zdjęciem.
  3. Czarterujący zobowiązuje się zwrócić Armatorowi jacht nieuszkodzony, sprawny technicznie, uporządkowany, schludny,
    wyposażony zgodnie z Protokołem Zdawczo – Odbiorczym, w terminie określonym w niniejszej Umowie. Czarterujący przez cały okres korzystania z przedmiotu niniejszej Umowy ponosi pełną odpowiedzialność za działania lub zaniechania wszelkich osób znajdujących się na pokładzie jachtu oraz odpowiada za wszelkie szkody powstałe w okresie objętym Umową o czarter. Czarterujący zobowiązany jest dbać o dobry stan techniczny jachtu, zapewnić mu stałą i należytą konserwację podczas czarteru. Naprawy połączone ze zwykłym używaniem jachtu obciążają Czarterującego.
  4. Miejscem odbioru oraz zwrotu jachtu jest: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
  5. Strony ustalają opłatę za cały zamówiony czarter w wysokości _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (słownie: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _). Do ceny tej nie są wliczane opłaty dodatkowe czy kary finansowe pobierane przez Armatora w dniu odbioru jachtu czy w dniu jego zdania, wymienione w Ogólnych Warunkach Czarteru i stanowiących integralną cześć niniejszej Umowy.
  6. W celu rezerwacji jachtu Czarterujący zobowiązany jest wpłacić zadatek w wysokości 30 % opłaty za cały zamówiony czarter tj: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (słownie: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _) na podany w korespondencji telefonicznej lub elektronicznej numer rachunku bankowego Armatora lub za pośrednictwem zewnętrznych portali internetowych obsługujących rezerwacje czarterów jachtów. Wpływ zadatku na konto jest wymagany najpóźniej w ciągu 3 dnia od momentu zrobienia rezerwacji przez Armatora i potwierdzenia tego faktu w korespondencji telefonicznej lub elektronicznej. Wpływ zadatku na konto oznacza potwierdzenie rezerwacji oraz skutkuje zawarciem Umowy czarteru. Nie uiszczenie przez Czarterującego zadatku w terminie skutkuje brakiem zawarcia Umowy o czarter jachtu. Nieterminowe opłacenie zadatku za czarter jachtu może spowodować rozwiązanie Umowy czarteru jachtu na ryzyko Czarterującego, co równoznaczne jest z utratą zadatku na korzyść Armatora.
  7. Pozostałą należność, obowiązkową opłatę za sprzątanie oraz ewentualne opłaty dodatkowe ( jeśli wystąpią) Czarterujący zobowiązany jest uiścić najpóźniej w dniu rozpoczęcia czarteru ( przy odbiorze jachtu od Armatora).
  8. Armator pobiera kaucję w wysokości -, najpóźniej w dniu wydania jachtu. Kaucja w całości jest zwracana Czarterującemu w dniu zdania jachtu, o ile nie wystąpiły braki w wyposażeniu, uszkodzenia jachtu lub nie naliczono przewidywanych umową opłat dodatkowych lub kar finansowych. Wszelkie uszkodzenia i straty powstałe na jachcie lub w jego wyposażeniu w czasie czarteru jak również wymagane opłaty dodatkowe i zastosowane kary finansowe po zdaniu jachtu będą potrącone w pierwszej kolejności z kaucji Czarterującego. Jeżeli wystąpiły uszkodzenia jachtu, jego silników lub braki w jego wyposażeniu ujawnione w trakcie czarteru lub w dniu zdania jachtu kaucja może być zatrzymana przez Armatora do momentu oszacowania strat i rozliczona w terminie późniejszym.
  9. Jacht objęty jest ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej (OC) jednostek pływających do kwoty 100000,00 PLN, przy czym ubezpieczyciel zastrzega w umowie franszyzę redukcyjną w kwocie 15%, nie mniej niż 200zł, co w całości Czarterujący zobowiązuje się pokryć w razie wystąpienia szkody. Czarterujący zobowiązany jest do poniesienia wszelkich uszkodzeń, strat i kosztów, powstałych w przedmiocie niniejszej Umowy, w czasie objętym niniejszą Umową,  spowodowanych przez niego lub załogę zarówno na wyczarterowanym jachcie jak i obcym mieniu, które to nie dają Armatorowi podstaw do roszczeń w stosunku do firmy ubezpieczeniowej. Czarterujący niniejszym oświadcza, że zapoznał się z polisą ubezpieczeniową jachtu oraz OWU. W przypadku gdy zostało wszczęte postępowanie o odszkodowanie od firmy ubezpieczeniowej rozliczenie kaucji nastąpi po otrzymaniu  decyzji od firmy ubezpieczeniowej i przedłożeniu wykazu strat i uszkodzeń. Podstawą do wyliczenia kosztów strat i uszkodzeń powstałych w czasie objętym Umową czarteru jachtu będzie „Protokół zdawczo-odbiorczy” wraz z wyceną poszczególnych części wyposażenia i opisem uszkodzeń. Wycena taka zostanie sporządzona przez Armatora czy firmę zewnętrzną biorąc pod uwagę cenę zakupu, cenę transportu oraz koszty strat wynikłe z niemożliwości przekazania niesprawnego jachtu następnej załodze i inne koszty spowodowane koniecznością uzupełnienia i naprawy sprzętu. Na protokole musi znajdować się podpis Armatora i Czarterującego. W wypadku odmowy złożenia podpisu przez Czarterującego na protokole, Armator podpisuje ten dokument z adnotacją o przyczynie odmowy podpisania wyceny strat. Biorąc pod uwagę powyższe Armator radzi Czarterującemu wykupienie dodatkowej polisy lub polis zabezpieczającej interesy Czarterującego w wybranym przez Czarterującego zakładzie ubezpieczeń.
  10. Warunki rezygnacji z Umowy o czarter jachtu:
  11. W przypadku przedłużenia terminu czarteru jachtu, poza termin określony w niniejszej Umowie, Czarterujący zobowiązuje się do zapłacenia kary umownej dla Armatora w wysokości 100,00 PLN za każdą rozpoczętą godzinę opóźnienia liczoną od godziny 10:00 w podanym w Umowie dniu zdania jachtu. Dodatkowo przy opóźnieniu trwającym więcej jak 4 godziny Czarterujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów noclegu kolejnej załodze oczekującej na czarter oraz do zapłacenia kary finansowej na rzecz Armatora tytułem utraty przez niego dochodu za każdą dobę zarezerwowanego czarteru tej jednostki.
  12. Każdorazowo Armator pobiera od Czarterującego opłatę obowiązkową za sprzątanie jachtu w wysokości od 200,00PLN do 400,00 PLN ( opłata jest uzależniona od stanu czystości jachtu i jego sklarowania w trakcie odbioru, oceny dokona Armator, w przypadku rozbieżności pojęcia czystości między Armatorem a Czarterującym zostanie wezwana zewnętrzna firma sprzątająca). Toaleta chemiczna, w którą jacht jest wyposażony musi być opróżniona przez Czarterującego przed zdaniem jachtu, brak jej opróżnienia skutkować będzie pobraniem opłaty dodatkowej przez Armatora w kwocie 200,00 PLN. Za zgłoszone zwierzę, które będzie przebywać na pokładzie w trakcie całego czarteru Armator pobierze opłatę dodatkową w kwocie 250,00 PLN. Natomiast w przypadku odbycia rejsu ze zwierzęciem bez wcześniejszego uprzedzenia Armatora, Armator jednorazowo pobierze karę finansową w wysokości 600,00 PLN.
  13. Przy przekazywaniu i przyjmowaniu jachtu Czarterujący i Armator są zobowiązani potwierdzić stan techniczny jachtu i wyposażenia odpowiednimi wpisami i podpisami w „Protokole Zdawczo-Odbiorczym”, który stanowi integralną część niniejszej Umowy. Wszelkie uszkodzenia jachtu powinny być zgłoszone Armatorowi przez Czarterującego ( i ujęte w protokole ) niezwłocznie po wejściu na jacht i rozpoczęciu jego użytkowania, przed wypłynięciem z portu macierzystego.
  14. Czarterujący  zobowiązuje się użytkować jacht zgodnie z jego przeznaczeniem, przepisami prawa, zasadami sztuki żeglarskiej i motorowodnej, bezpieczeństwa, PPOŻ oraz zasadami korzystania, o których mowa w Ogólnych Warunkach Czarteru, które stanowią integralną cześć niniejszej Umowy.
  15. Czarterującemu zabrania się podnajmu jachtu osobom trzecim oraz zabrania się dokonywania zmian w wyposażeniu i konstrukcji jachtu.
  16. Jacht czarteruje się na użytek rekreacyjny, turystyczny. Bezwzględnie zabrania się palenia tytoniu lub innych wyrobów w kabinie jachtu, korzystania z grilla, odbywania rejsu z załogą powyżej 6 osób, lub z niezgłoszonymi zwierzętami. W przypadku naruszenia zasad korzystania z jachtu, o których mowa w Protokole Zdawczo – Odbiorczym i Ogólnych Warunkach Czarteru, Armator zastrzega prawo rozwiązania niniejszej Umowy wraz z obowiązkiem zwrotu jachtu w każdym czasie bez obowiązku zwrotu jakichkolwiek świadczeń, opłat i kosztów na rzecz Czarterującego.
  17. Czarterujący ponosi odpowiedzialność materialną za jacht z wyposażeniem w okresie objętym Umową o czarter oraz za wszelkie uszkodzenie obcego mienia czy szkody wyrządzone innym osobom. W przypadku awarii lub innej szkody Czarterujący zobowiązany jest przed podjęciem jakichkolwiek działań, do powiadomienia Armatora o zaistniałej szkodzie oraz zobowiązany jest do sporządzenia protokołu zawierającego:
    - opis okoliczności zdarzenia oraz stwierdzonych szkód i strat,
    - zeznania świadków wraz z listą świadków i ich danymi kontaktowymi;
    Protokół taki będzie podstawą dla Armatora do występowania z roszczeniami do firmy ubezpieczeniowej w zakresie odpowiedzialności cywilnej ( OC) jaką objęty jest jacht oraz dowodem w sprawie innych szkód spowodowanych na obcym mieniu i osobach. W przypadku nie dopełnienia w/w formalności lub odrzucenia wniosku o odszkodowanie przez firmę ubezpieczeniową, wszelkie zaistniałe straty materialne i roszczenia osobowe pokrywa Czarterujący.
  18. Reklamacje przyjmowane są w formie pisemnej w terminie do 14 dni po zakończeniu czarteru.
  19. Podpisanie Umowy jest równoznaczne z zaakceptowaniem Ogólnych Warunków Czarteru oraz Protokołu Zdawczo-Odbiorczego.
  20. Spory wynikające z niniejszej Umowy będą rozstrzygane przez Sąd Rejonowy w Piszu, a w sprawach nieuregulowanych niniejszą Umową zastosowanie mają przepisy Kodeksy Cywilnego.
  21. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach i podpisano własnoręcznie przez strony.
Armator: Czarterujący:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _