Antila 33
Projekt znanego i cenionego konstruktora Michała Orycha wyróżnia się nowatorskimi rozwiązaniami. Kształt kadłuba został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami jachtów typu cruiser, dzięki temu poprawiono manewrowość oraz zwiększenie szybkości jednostki.
Charakterystyczne dla jachtów skandynawskich załamanie linii burty w części rufowej zwiększa szerokość wodnicy konstrukcyjnej, stateczność początkowa oraz stabilność kursową.
Wszystko to przyczynia się do uzyskania szczególnych właściwości nautycznych jachtu ANTILA 33, czyniąc ją przyjazną żeglarzowi, wybaczającą drobne błędy w obsłudze żagli i steru.
Skorupy jachtu wykonane profesjonalnie przez znaną firmę Antila Yacht z Radomia zabudowano w systemie 3 podwójnych kabin sypialnych + obszerna messa+ kabina sanitarna, co pozwala na komfortową żeglugę nawet dla licznej załogi.
Kokpit wyróżnia się przestronnością, a przede wszystkim dwoma stanowiskami dla sternika oraz dwoma kołami sterowymi , co wzbudza kontrowersje wśród braci żeglarskiej, przez niektórych uważane jako przesadne.
Biorąc jednak pod uwagę znaczną szerokość jachtu, szczególnie w części rufowej – zastosowanie dwóch szturwałów ma tu swoje uzasadnienie; sternik w bajdewindzie siedzi prawie piętro nad linią wody ,a i widoczność z pozycji koła sterowego umieszczonego centralnie jest dużo gorsza w przechyle, niż w przypadku zastosowania tego rozwiązania.
Aby poprawić manewrowość jachtu w ciasnych mazurskich portach, jacht wyposażono w mocny 27 kM silnik Diesla oraz w elektryczny dziobowy ster strumieniowy.
Zastosowanie kabestanu elektrycznego przyczynia się do bezproblemowego podnoszenia masztu, czynności częstej na WJM.
Wyposażenie opisywanej jednostki w ogrzewanie, lodówkę, kuchenkę mikrofalową, monitor TV+ USB, kostkarkę do lodu podnosi komfort i uprzyjemnia załodze bytowanie na jachcie.
Dane techniczne:
Wyposażenie: